arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۹ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۱

وضعیت آب و هوا، امروز ۷ بهمن ۱۴۰۱ / ورود سامانه بارشی به کشور / هشدار هواشناسی برای برخی مناطق

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز و تقویت آن طی روز سه‌شنبه آینده خبر داد و برای برخی استان‌ها هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز و تقویت آن طی روز سه‌شنبه آینده خبر داد و برای برخی استان‌ها هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های کرمان، هرمزگان،‌ برخی مناطق استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، دامنه‌های زاگرس مرکزی، جزایر واقع در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و فردا در برخی مناطق استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان،‌ خراسان جنوبی و جزایر واقع در تنگه هرمز و دریای عمان بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

از بعدازظهر امروز سامانه بارشی جدید از سمت مرزهای واقع در شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود.

این سامانه بارشی روز یکشنبه در شمال غرب، برخی مناطق غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و دوشنبه و سه‌شنبه علاوه بر این مناطق در برخی مناطق جنوب غرب،‌ شمال شرق و استان‌های ساحلی دریای خزر باعث بارش برف و باران،‌رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی می‌شود.

فعالیت سامانه بارشی روز سه‌شنبه در مناطق ذکر شده تشدید می‌شود. همچنین طی 2 روز آینده خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

به گزارش تسنیم، آسمان تهران امروز قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی با احتمال بارش پراکنده و صاف تا کمی ابری و غبارآلود برای شب پیش بینی شده است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت به ترتیب 4 و منفی یک درجه خواهد بود.

توصیف سامانه: بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: جمعه 1401/11/07

زمان پایان: عصر جمعه 1401/11/07

نوع مخاطره: وزش باد حداکثر 32 نات، افزایش ارتفاع امواج بین 1.5 تا 2 متر در سواحل و 2 تا 3 متر در نواحی فراساحل.

منطقه اثر:

جمعه 1401/11/07: نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و بوشهر.

اثر مخاطره: خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و احتمالاً نیمه‌سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی.

توصیه: اجتناب از عملیات غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت، جمع آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فراسواحل.

نظرات بینندگان