arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۰ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۱

آمریکا می گوید یک رهبر ارشد داعش را در سومالی از پا درآورده

مقامات آمریکایی می‌گویند که ارتش این کشور طی عملیاتی روز پنجشنبه ۲۶ ژانویه یکی از رهبران ارشد داعش را در شمال سومالی کشتند. خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌هایی که نخواستند نامشان فاش شود گزارش داده بلال السودانی، یکی از رهبران داعش در سومالی که توسط ایالات متحده تعیین شده بود، به همراه حدود ۱۰ نفر از همکارانش در این عملیات کشته شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: مقامات آمریکایی می‌گویند که ارتش این کشور طی عملیاتی روز پنجشنبه ۲۶ ژانویه یکی از رهبران ارشد داعش را در شمال سومالی کشتند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌هایی که نخواستند نامشان فاش شود گزارش داده بلال السودانی، یکی از رهبران داعش در سومالی که توسط ایالات متحده تعیین شده بود، به همراه حدود ۱۰ نفر از همکارانش در این عملیات کشته شدند.

آنها افزودند که این عملیات در اوایل هفته جاری توسط رئیس جمهور جو بایدن تایید شد و در ۲۴ ساعت گذشته انجام شد. مقامات از بحث در مورد جزئیات اولیه عملیات خودداری کردند.

آنها از بیان هرگونه اطلاعات همچون چگونگی جمع‌آوری اطلاعات، چگونگی انجام عملیات و یا حتی تعداد سربازان آمریکایی حاضر در این عملیات خودداری کردند.

در سال‌های اخیر، نیروهای آمریکا در عملیات‌های محتلف تلاش کرده‌اند رهبران گروه‌های تروریستی فعال در خاورمیانه از جمله داعش و القاعده را از پای در آوردند. هرچند طی سال‌های اخیر دامنه فعالیت گروه موسوم به دولت اسلامی بسیار محدود شده اما همچنان بخش‌هایی از این جریان تروریستی در کشورهای مختلف دست به انجام عملیات تروریستی می‌زنند.

نظرات بینندگان