arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۱

امام جمعه قم: در حوادث اخیر عده‌ای وارد صحنه نشدند، اما مشوق دیگران برای انجام جنایات بودند

بوشهری، امام جمعه قم بیان داشت: در حوادث اخیر عده‌ای وارد صحنه نشدند، اما مشوق دیگران برای انجام جنایات بودند. وی افزود: احساس می‌کنیم کار غربی‌ها در توهین به مقدسات و نیز اقدام نشریه فرانسوی به رهبر انقلاب و تحریم سپاه توسط پارلمان اروپا همگی یک نقشه واحد است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: امام جمعه قم، اهانت به قرآن کریم، اقدام نشریه فرانسوی و همچنین تحریم سپاه توسط پارلمان اروپا را ابعاد یک نقشه واحد برشمرد.

 آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته قم اظهار داشت: ماه رجب و شعبان برای آمادگی جهت ورود به ماه رمضان است و خوشابه حال رجبیون که در این ماه برای تزکیه نفس به عبادات و روزه داری مشغول هستند.

خطیب جمعه قم با اشاره به در پیش بودن میلاد امام جواد (ع) گفت: امام رضا (ع) در خصوص مولد جوادالائمه می فرماید این مولود معمولی نیست و برکتی بزرگ برای شیعیان است.

وی بیان داشت: امام رضا (ع) تا مدت ها فرزند دار نمی شدند که این برکت بزرگ به همین دلیل بوده است و وجود امام جواد (ع) موجب شد تا دامنه تردید و شک در مکتب شیعه رخت بر بندد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: در حوادث اخیر عده ای وارد صحنه نشدند، اما مشوق دیگران برای انجام جنایات بودند.

حسینی بوشهری بیان داشت: روز ۱۲ بهمن روز بازگشت قهرمانانه امام راحل به ایران اسلامی است که پس از ۱۵ سال قدم به خاک میهن می گذارد و مردم خاک پای او را طوطیای چشم خود می گذارند.

وی بیان داشت: مردم هم در ورود امام و هم در تشییع امام راحل با حضور گسترده از او قدرشناسی کردند چرا که ۱۵ سال به خاطر ملت ایران تبعید شده بود.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: امام فرمود ما برای تکلیف عمل کردیم نه پیروزی و این بدان معنا است که ما بر اساس وظیفه عمل می‌کنیم و این امر که پیروزی صورت گیرد یا خیر، اراده الهی است و خداوند نیز پیروزی را برای امام راحل اراده کرد.

امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به اهانت کشورهای سوئد و هلند به قرآن کریم عنوان داشت: این اقدام برای چندین بار رخ داده و دل های مسلمین شکسته شد و اعتراضات بسیاری از سوی ملت ها صورت گرفت و خواستار مجازات این افراد شدند که متاسفانه غربی ها به بهانه آزادی بیان، این اقدام را توجیه می کنند که باید از آنان پرسید چرا حق مسلمانان نادیده گرفته می شود و این اعمال موجب خشم مسلمین می شود.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: احساس می کنیم کار غربی ها در توهین به مقدسات و نیز اقدام نشریه فرانسوی به رهبر انقلاب و تحریم سپاه توسط پارلمان اروپا همگی یک نقشه واحد است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: سپاه همواره در میدان دفاع از اسلام و کشور حاضر بوده است و فتنه داعش را که دست ساز آمریکایی ها بوده خنثی کرده و حالا باید پرسید آیا کسانی که با دانشیان مبارزه می کنند ترویست هستند؟

حسینی بوشهری عنوان داشت: برپایی اجلاس نماز از جمله اقدامات مهم فرهنگی کشور بود که ما بدنبال خروجی این اجلاس ها هستیم و باید ساز و کاری فراهم شود که در تمام کشور افراد شیفته و دلباخته نماز و بندگی خدا باشد.

وی بیان داشت: در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و تلاش های مسئولان قابل کتمان نیست اما امیدواریم طرح هایی عملیاتی شود که مشکلات اقتصادی و فرهنگی و آسیب های اجتماعی راه علاج پیدا کند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: رهبری ملت را نسبت به آینده امیدوار می کنند و یکی از اقدامات می تواند این باشد که مشکلات از پیش رو برداشته شود و آینده روشنی در انتظار مردم باشد.


نظرات بینندگان