arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۷ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۱

امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آذربایجانی: نباید اجازه دهیم که حادثه امروز بر مناسبات دو کشور تأثیر منفی بگذارد

حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آذربایجانی ضمن محکوم کردن حمله مسلحانه امروز به سفارت جمهوری آذربایجان پیشنهاد کرد برای روشن شدن ابعاد مختلف حادثه، نهاد‌های امنیتی دو کشور در همکاری نزدیک با یکدیگر، موضوع را پیگیری و بررسی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آذربایجانی ضمن محکوم کردن حمله مسلحانه امروز به سفارت جمهوری آذربایجان پیشنهاد کرد برای روشن شدن ابعاد مختلف حادثه، نهادهای امنیتی دو کشور در همکاری نزدیک با یکدیگر، موضوع را پیگیری و بررسی کنند.

در پی حادثه حمله مسلحانه امروز (جمعه) هفتم بهمن ماه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه عصر امروز (جمعه) با «جیحون بایراموف» همتای آذربایجانی تلفتی گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران ضمن تسلیت و اظهار تأسف در این رابطه که به کشته شدن یک دیپلمات و مجروح شدن دو نفر دیگر از کارکنان این سفارت منجر شد، با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان و خانواده این دیپلمات ابراز همدردی کرد.

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با همتای آذربایجانی ضمن محکوم کردن این حادثه با اشاره به سوءاستفاده دشمنان دو کشور از حادثه امروز تأکید کرد: نباید اجازه دهیم که این حادثه بر مناسبات دو کشور تأثیر منفی بگذارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرد برای روشن شدن ابعاد مختلف حادثه، نهادهای امنیتی دو کشور در همکاری نزدیک با یکدیگر، موضوع را پیگیری و بررسی کنند.

امیرعبداللهیان همچنین در این تماس تلفنی همچنین مراتب تأسف و همدردی آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان را به الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان، دولت، مردم و بویژه خانواده حادثه دیدگان ابلاغ کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز ضمن تشکر از ابراز همدردی و پیام تسلیت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از پیشنهاد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای همکاری و هماهنگی نهادهای امنیتی و قضایی دو کشور برای روشن شدن ابعاد حادثه استقبال کرد.

نظرات بینندگان