arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۱

چگونه با پرداخت دو میلیون دلار در سال دوباره ۱۸ ساله شویم؟

برایان جانسون ۴۵ ساله یک کارآفرین بیوتکنولوژی است که امیدوار است با گذراندن یک برنامه آزمایشی به نام «پروژه بلوپرینت» روند پیری طبیعی را معکوس کند. او قصد دارد تا زمانی حدی این برنامه را پیش ببرد که سن بیولوژیکی‌اش به ۱۸ سال برسد. بر اساس این گزارش که در بلومبرگ به چاپ رسیده است نتایج آخرین آزمایشات آقای جانسون نشان می‌دهد او حالا قلب یک جوان ۳۷ ساله، پوست یک جوان ۲۸ ساله و ریه پُرتوان یک جوان ۱۸ ساله را دارد. به عنوان مثال جانسون در این برنامه هر روز صبح ساعت ۵ از خواب بیدار می‌شود و مقدار زیادی مکمل غذایی مانند لیکوپن، متفورمین، زردچوبه، روی، دوز کمی لیتیوم و ... مصرف می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برایان جانسون ۴۵ ساله یک کارآفرین بیوتکنولوژی است که امیدوار است با گذراندن یک برنامه آزمایشی به نام «پروژه بلوپرینت» روند پیری طبیعی را معکوس کند. او قصد دارد تا زمانی حدی این برنامه را پیش ببرد که سن بیولوژیکی‌اش به ۱۸ سال برسد.

بر اساس این گزارش که در بلومبرگ به چاپ رسیده است نتایج آخرین آزمایشات آقای جانسون نشان می‌دهد او حالا قلب یک جوان ۳۷ ساله، پوست یک جوان ۲۸ ساله و ریه پُرتوان یک جوان ۱۸ ساله را دارد.

این برنامه با مشارکت ۳۰ متخصص سلامت و از سوی الیور زولمن، یک پزشک ۲۹ ساله که خود را «دکتر جوانسازی» می‌نامد، رهبری می‌شود. به گفته این تیم، بدن جانسون امسال با هزینه‌کرد ۲ میلیون دلار می‌تواند در مسیر کشف راز تغییر سن قرار بگیرد.

هرچند این برنامه هنوز در مرحله آزمایشی خود قرار دارد و دائماً در حال تغییر است، اما به طور کلی می‌توان گفت این برنامه دارای یک رژیم روزانه به شدت سخت از جمله مکمل‌ها، وعده‌های غذایی و همچنین ورزش و آزمایش‌های بدنی است.

به عنوان مثال جانسون در این برنامه هر روز صبح ساعت ۵ از خواب بیدار می‌شود و مقدار زیادی مکمل غذایی مانند لیکوپن، متفورمین، زردچوبه، روی، دوز کمی لیتیوم و غیره مصرف می‌کند. او همچنین تنها مجاز به مصرف ۱۹۷۷ کالری در روز است. علاوه بر این او هر روز یک ساعت ورزش می‌کند و سه بار در هفته تمرینات سنگین ورزشی انجام دهد. جانسون هرشب در یک ساعت مشخص و پس از استفاده از عینک‌های مخصوص که نور آبی را مسدود می‌کنند می‌خوابد و هر ماه مجبور به تحمل ده‌ها آزمایش پزشکی است که برخی از آن‌ها بسیار دردناک هستند و در آخر هر ماه آزمایش خون، ام آر آی و کولونوسکوپی انجام می‌دهد تا نتایج این برنامه را روی بدن خود ببیند.

آقای جانسون دراین‌باره می‌گوید: «کاری که من انجام می‌دهم ممکن است چندان معقول به نظر نرسد، اما تلاش می‌کنم ثابت کنم که می‌شود جلوی رشد پیری را گرفت.

او که از سال ۲۰۲۱ شروع به انجام این برنامه کرده، توانسته است سن بیولوژیکی برخی از ارگان‌های بدنش را جوان‌تر سازد به گفته پزشکان حاضر در این برنامه جانسون التهاب لثه یک نوجوان ۱۷ ساله را دارد و دستگاهی که میزان نعوظ‌های جانسون را در شب ردیابی می‌کند نشان می‌دهند او مانند یک نوجوان است.

جانسون با انجام این برنامه امیدوار است بتواند روند پیری خود را معکوس کند و دیگران را نیز تشویق کند در این کار شرکت کنند. او همچنین اخیراً وب‌سایتی به نام المپیک جوانسازی راه‌اندازی کرده است که ۱۷۵۰ نفر در جهان که علیه پیری می‌جنگند در آن عضو هستند.

منبع: یورونیوز

نظرات بینندگان