arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۰ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱

۸۷ درصد از ظرفیت سدهای تهران خالی است

سدهای پنج‌‌گانه تأمین آب تهران شرایط نامطلوبی در میزان ذخایر آبی در میانه زمستان امسال دارند، درحال حاضر با وجود ۲۴۴ میلیون مترمکعب ذخیره آبی، حدود ۱۲.۹ درصد ظرفیت مخازن سدهای تهران پُر و حدود ۸۷.۱ درصد از این ظرفیت خالی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: درحال حاضر با وجود ۲۴۴ میلیون مترمکعب ذخیره آبی، حدود ۱۲.۹ درصد ظرفیت مخازن سد‌های تهران پُر و حدود ۸۷.۱ درصد از این ظرفیت خالی است.

سد‌های پنج گانه تأمین آب تهران شرایط نامطلوبی در میزان ذخایر آبی در میانه زمستان امسال دارند؛ به‌طوری‌که از مجموع ظرفیت ۱ میلیارد و ۸۸۸ میلیون مترمکعبی مخازن سد‌های تهران، درحال حاضر فقط ۲۴۴ میلیون مترمکعب آب در این سد‌ها ذخیره شده است.

با وجود ۲۴۴ میلیون مترمکعب ذخیره آبی، حدود ۱۲.۹ درصد ظرفیت مخازن سد‌های تهران پُر و حدود ۸۷.۱ درصد از این ظرفیت خالی است.

در سال‌های نرمال آبی، در پایان دی‌ماه و شروع یازدهمین ماه سال، باید ۵۹۰ میلیون مترمکعب حجم ذخایر آبی سد‌های تهران باشد، اما اکنون شاهدیم که کمتر از نیمی از این رقم، ذخیره آبی در سد‌های تهران داریم و به‌شدت با کم‌آبی در تهران مواجه‌ایم.

سال گذشته نیز که سالی کم‌بارش و خشک محسوب می‌شد، در روز مشابه، میزان ذخایر آبی سد‌های تهران ۳۲۵ میلیون مترمکعب بود؛ درواقع نسبت به زمان مشابه سال کم‌بارش گذشته نیز ۸۱ میلیون مترمکعب کاهش در ذخایر سد‌ها داشته‌ایم.

جزئیات ذخایر ۱۳ درصدی آب در سد‌های تهران در جدول زیر آورده شده است.

نظرات بینندگان