arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱

کشف ۷۰ میلیارد ریال کالای قاچاق چینی و ترکیه‌ای در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۲۴ هزار قلم انواع کالای قاچاق خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایسنا:رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۲۴ هزار قلم انواع کالای قاچاق خبر داد.
 
 سرهنگ هدایت بهرامی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ مدتی قبل به دنبال کسب خبری مبنی بر حمل کالای قاچاق از سوی یک دستگاه کامیون در پوشش کالای مجاز و دارای بارنامه، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ قرار گرفت که در جریان تحقیقات اولیه مشخص شد، گزارش دریافتی صحت دارد. در همین راستا نیز هماهنگی با دستگاه قضایی برای اخذ مجوز عملیات انجام شد.
 
وی با بیان اینکه در ادامه رسیدگی به این پرونده مشخص شد که یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق تحت پوشش بارقانونی از شهر مشهد در یکی از باربری‌های خیابان شوش حاضر شده و در حال تخلیه کالای قاچاق است، گفت:‌ با حضور ماموران در محل مشخص شد که راننده این کامیون اقدام به پوشاندن و اختفاء کالاهای قاچاق کرده و در پوشش یک فقره بارنامه اقدام به حمل مقادیری کالای مجاز نیز کرده است.
 
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه در جریان بازدید ماموران مشخص شد که بارنامه، اسناد و مدارک گمرکی ساختگی است، گفت:‌ کالاهای کشف شده شامل چندین دستگاه ماکروویو، چمدان مسافرتی، لوازم تحریر، انواع مودم، پاور بانک، پوشاک و...  بود که همه آنان در کشورهای چین و ترکیه ساخته شده بود.
 
بهرامی با بیان اینکه در مجموع ۱۲۴ هزار و ۵۷۸ قلم انواع کالای قاچاق از این محل کشف و ضبط شد، گفت:‌ کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۷۰ میلیارد ریال اعلام کردند.
 
به گفته وی در این خصوص یک نفر نیز دستگیر شده و پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. همچنین تحقیقات تکمیلی در این خصوص همچنان از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در حال انجام است.
نظرات بینندگان