arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱

اورژانس: افزایش شمار مصدومان زلزله خوی به ۹۷۳ نفر/ بستری ۲۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه

سخنگوی سازمان اورژانس از افزایش آمار مصدومان زلزله خوی به ۹۷۳ نفر خبر داد و گفت: ۲۴ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: سخنگوی سازمان اورژانس از افزایش آمار مصدومان زلزله خوی به ۹۷۳ نفر خبر داد و گفت: ۲۴ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

مجتبی خالدی درباره آمار مصدومان زلزله خوی اظهار کرد: تاکنون 973 مصدوم زلزله خوی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان آذربایجان غربی مراجعه کرده‌اند که مراجعه 858 نفر از آنان به بیمارستان شهرستان خوی و مابقی به بیمارستان‌های شهرستان‌های سلماس و چایپاره بوده است.

وی با بیان این که در حال حاضر 64 مصدوم زلزله بستری هستند، ابراز داشت: 70 مصدوم نیز تاکنون توسط اورژانس به بیمارستان‌های سلماس و ارومیه منتقل شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس بیان داشت: 10 مصدوم زلزله خوی جراحی اورژانسی داشته و 24 نفر نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

خالدی با اعلام این که 3 نفر در این زلزله جان باخته‌اند، گفت: دو فوتی ناشی از تروما و یک فوتی نیز ناشی از ایست قلبی بوده است که منوط به تایید نهایی پزشکی قانونی است.

وی تصریح کرد: از طرف سازمان اورژانس کشور تاکنون 45 دستگاه آمبولانس و 10 دستگاه اتوبوس آمبولانس به منطقه زلزله زده خوی اعزام شده است. این آمبولانس‌ها تا شرایط ارائه خدمات عادی نشود، در منطقه حضور خواهند داشت.

نظرات بینندگان