arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱

وزیر کشور: عملیات امداد و نجات در خوی به پایان رسید

احمد وحیدی وزیر کشور با اشاره به اتمام عملیات امداد و نجات در روستاهای آسیب دیده از زلزله ۵.۹ ریشتری خوی گفت: اکنون در مرحله اسکان اضطراری هستیم که در این خصوص نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزیر کشور با اشاره به اتمام عملیات امداد و نجات در روستاهای آسیب دیده از زلزله ۵.۹ ریشتری خوی گفت: اکنون در مرحله اسکان اضطراری هستیم که در این خصوص نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

احمد وحیدی روز یکشنبه ۹ بهمن ماه در جمع اهالی یکی از روستاهای آسیب دیده نزدیکی محل کانون زمین لرزه ۵.۹ ریشتری خوی افزود: کمپ‌های متعددی برای اسکان زلزله زدگان ایجاد شده و چادرهای زیادی هم بین مردم توزیع شده است.

وی با اشاره به آسیب حدود ۷۰ روستا از زلزله شب گذشته خوی، اظهار کرد: گروه‌های امداد و نجات بررسی‌های لازم را درخصوص وضعیت همه افراد در روستاهای آسیب دیده انجام داده‌اند و در حال حاضر، کسی زیر آوار باقی نمانده است.

وزیر کشور از برنامه ریزی برای تکمیل مرحله اسکان اضطراری خبر داد و اضافه کرد: همچنین تلاش برای تهیه غذای گرم را دنبال می‌کنیم.

وحیدی با بیان اینکه نیروهای اورژانس حضور به موقعی در رسیدگی به بیماران و مصدومان داشته‌اند، ادامه داد: همه مصدومان به بیمارستان منتقل و بسیاری از آنها سرپایی مداوا شدند؛ فقط تعداد محدودی باید بستری می شدند که این امر نیز انجام شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی گفت: بر اثر زلزله شب گذشته خوی، ۲ نفر فوتی بر اثر زلزله و یک نفر فوتی بر اثر سکته قلبی گزارش شده است که برای خانواده آنان از خداوند متعال تقاضای صبر داریم.

وزیر کشور یادآور شد: مرحله بعدی اقدامات در حوزه مدیریت زمین لرزه، آواربرداری است که در روزهای آینده شروع خواهد شد.

نظرات بینندگان