arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۵ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱

هزینه ایمپلنت دندان به روش All On 4

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی دندانی یکی از بیماری های بسیار شایع می باشد که معایب بسیار زیادی دارد به همین دلیل درمان های متفاوتی برای آن ارائه شده است . که بهترین آنها ایمپلنت دندان نام دارد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی قیمت ایمپلنت All-On-4  بپردازیم زیرا قیمت هر درمان اهمیت بسیار زیادی دارد.

هزینه ایمپلنت دندان به روش All On 4

همانطور که گفته شد بیماران بسیار زیادی در دنیا دارای بی دندانی هستند که شرایط درمانی آنها متفاوت است. یکی از مزایای ایمپلنت دندان تکامل آن می باشد که به همین دلیل انواع متفاوتی از آن ارائه شده است تا با استفاده از ایمپلنت دندان بتوان بیماران بیشتری را با شرایط درمانی متفاوت مورد درمان قرار داد. یکی از این انواع ایمپلنت All-On-4 نام دارد.

ایمپلنت All-On-4 چیست؟

برخی از بیماران دارای بی دندان های گسترده می باشند که این نوع بی دندانی معایب بسیار زیادی دارد. در حقیقت ایمپلنت All-On-4 برای این بیماران ارائه شده است که با استفاده از آن شما می توانید تمام یک فک یا هر دو فک خود را دندان دار نمائید.

ایمپلنت All-On-4 چگونه انجام می شود؟

در ایمپلنت All-On-4 پزشک معالج چهار پایه ایمپلنت را در درون استخوان فک شما قرار می دهد که پس از مدتی با این استخوان جوش می خورند. پس از جوش خوردن کامل پایه ایمپلنت ها نوبت به قرار گرفتن دسته دندان بر روی این پایه ها می رسد.

هزینه ایمپلنت دندان به روش All-On-4

قیمت ایمپلنت All-On-4 به موارد مختلفی بستگی دارد و می تواند برای هر بیمار تا حدی متفاوت باشد. به همین دلیل نمی توان به صورت دقیق قیمت این درمان را بیان کرد اما در حالت کلی و به صورت حدودی قیمت ایمپلنت All-On-4 به موارد زیر به صورت مستقیم وابسته می باشد:

  • دستمزد پزشک
  • درمان های جانبی
  • تعداد روکش ایمپلنت
  • تعداد پایه ای ایمپلنت
  • برند ایمپلنت انتخاب شده توسط بیمار

نحوه محاسبه قیمت ایمپلنت All-On-4

در بالا گفته شد که قیمت ایمپلنت All-On-4 به موارد زیادی بستگی دارد و این هزینه می تواند برای بیماران متفاوت، متغیر باشد. ما در این قسمت نحویه محاسبه قیمت ایمپلنت All-On-4 را می گوییم تا شما بتوانید نسبت به شرایط خود به صورت اختصاصی هزینه این درمان را محاسبه نمائید.

هزینه ایمپلنت دندان به روش All On 4

تعداد پایه ایمپلنت مورد نیاز

پایه ایمپلنت نام محصولی در این درمان می باشد که در درون استخوان فک شما قرار می گیرد و با این استخوان جوش می خورد. باید گفت: پایه ایمپلنت ها قیمت مخصوص به خود را دارند به همین دلیل اگر شما به تعداد پایه ایمپلنت بیشتری نیاز داشته باشید قیمت این درمان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

اما همانطور که از اسم ایمپلنت All-On-4 نیز مشخص می باشد در این درمان از چهار پایه ایمپلنت برای هر فک استفاده می شود. به همین دلیل شما باید قیمت پایه ایمپلنت های خود را ضرب در عدد چهار فرمائید تا هزینه پایه ایمپلنت های شما مشخص شود.

هزینه برندهای ایمپلنت

ایمپلنت دندان درمانی بسیار محبوب در بین بیماران می باشد که در آن از محصولات متفاوتی استفاده می شود به همین دلیل برند های مختلفی مشغول ساخت ایمپلنت های دندانی می باشند که قیمت و کیفیت آنها یکسان نیست. به همین دلیل هزینه ایمپلنت All-On-4 شما به برند انتخابی شما وابسته است.

قیمت هر واحد ایمپلنت دندان در تهران به صورت حداقلی 5.000.000 تومان و در صورت استفاده از ایمپلنت درجه یک 17.000.000 تومان در کلینیک دندانپزشکی روشا می باشد. این هزینه وابسته به شرایط فرد ، نوع برند ، تعداد ایمپلنت و بسیار عواملی دیگر متغیر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ایمپلنت روز می توانید به لینک زیر مراجعه کنید. 

هزینه ایمپلنت دندان

نوع روکش

روکش ایمپلنت یکی از اعضای اصلی این درمان می باشد که بر روی پایه ایمپلنت قرار می گیرد و ظاهری همانند دندان را برای این درمان به ارمغان می آورد. باید گفت: روکش های ایمپلنت انواع متفاوتی دارند که قیمت این انواع با یکدیگر متفاوت است. در ادامه به بررسی قیمت انواع روکش های ایمپلنت All-On-4 می پردازیم.

قیمت روکش ایمپلنت PFM

روکش PFM دارای ساختار فلزی می باشد که بر روی آن سرامیک های قرار می گیرد و ظاهری همانند دندان را به این ساختار می بخشد. باید گفت: روکش های PFM برای افرادی که دارای عقب رفتگی لثه می باشند مناسب نیست زیرا ساختار فلزی آن نمایان خواهد شد.

روکش های PFM در دو کیفیت در جه یک و درجه دو ارائه می شوند که هزینه روکش PFM درجه یک به ازای هر واحد مبلغ 2.500.000 تومان می باشد و هزینه روکش PFM درجه دوم به ازای هر واحد 1.900.000 تومان است.

قیمت روکش ایمپلنت All-On-4 زیرکنیا

زیرکنیا نوعی روکش ایمپلنت است که شباهت بسیار زیادی به دندان ها دارد. این روکش به علت رنگ سفید خود می تواند زیبایی بالایی را برای صورت شما ارائه دهد به همین دلیل نیز روکش زیرکنیا دارای محبوبیت بسیار زیادی می باشد.

روکش زیرکنیا مانند PFM دارای دو نوع کیفیت می باشد که قیمت آنها متفاوت است. قیمت روکش زیرکنیا درجه یک 3.500.000 و قیمت زیرکنیا درجه دوم که کیفیت آن مقداری پایین تر می باشد 2.900.000 است.

تعداد روکش ایمپلنت مورد نیاز

تعداد بی دندانی در هر فرد متفاوت است. به همین دلیل تعداد روکش مورد نیاز برای هر بیمار متفاوت است. به هر میزان که شما به تعداد روکش های بیشتری نیاز داشته باشید قیمت درمان شما افزایش خواهد یافت.

درمان های جانبی

شما برای انجام ایمپلنت دندان باید شرایط مورد نیاز این درمان را داشته باشید. پزشک معالج در جلسه مشاوره با معاینه دقیق بیمار این شرایط را مورد بررسی قرار می دهد. اگر شما دارای این شرایط نباشید باید درمان های جانبی مخصوصی را انجام دهید که هر کدام از آنها هزینه مخصوص به خود را دارند که این هزینه ها بر قیمت ایمپلنت All-On-4 شما افزوده خواهد شد.

درمان های جانبی متفاوتی وجود دارد که قیمت آنها با یکدیگر متفاوت می باشد و پزشک معالج بر اساس شرایط بیمار یکی از آنها استفاده می کند. در ادامه قیمت درمان های جانبی رایج را مورد بررسی قرار می دهیم.

قیمت کشیدن دندان در ایمپلنت All-On-4

همانطور که گفته شد ایمپلنت All-On-4 مربوط به بی دندان های گسترده و کامل در هر فک می باشد. حال تصور نمائید شما چند دندان از بین رفته در فک بالا خود داشته باشید و قصد انجام ایمپلنت All-On-4 را دارید. پزشک معالج برای انجام این درمان مجبور است این دندان ها را بکشد که این مورد یک درمان جانبی محسوب می شود و هزینه مخصوص به خود را دارد.

هزینه کشیدن دندان ارتباط مستقیمی با نوع دندان و محل قرار گیری آن دارد به همین دلیل هزینه آن متفاوت می باشد. اما به صورت حدودی قیمت کشیدن دندان به ازاء هر دندان 500.000 تومان می باشد.

قیمت پیوند و بازسازی استخوان

استخوان فک را می توان یکی از مهم ترین اعضای این درمان نامید زیرا پایه ایمپلنت ها در این استخوان قرار می گیرند و با آن جوش می خورند. از طرفی استخوان فک شما برای انجام این درمان باید دارای تراکم خاصی باشد که در غیر این صورت شما باید از درمان جانبی پیوند استخوان استفاده نمائید.

قیمت پیوند استخوان به شرایط بیمار و میزان تحلیل استخوان آن ارتباط مستقیم دارد. به همین دلیل نمی توان قیمت مشخص و دقیقی را برای آن مشخص کرد زیرا پزشک می تواند از روش های متفاوتی برای این درمان جانبی استفاده نماید.

قیمت سینوس لیفت در ایمپلنت All-On-4

سینوس لیفت نیز درمانی جانبی برای استخوان فک می باشد. در حقیقت دو نوع سینوس لیفت برای بیماران متفاوت ارائه شده است که پزشک معالج نسبت به شرایط بیمار یکی از آنها را استفاده می کند. اسم دو سینوس لیفت به شرح زیر می باشد:

  • Open
  • Close

باید گفت: قیمت این دو سینوس لیفت با یکدگیر متفاوت می باشد. قیمت سینوس لیفت Open

6.000.000 تومان می باشد و سینوس لیفت Close 3.000.000 تومان است.

چگونه قیمت ایمپلنت All-On-4 را کاهش دهیم؟

شاید برای شما سوال شود که چگونه می توان هزینه های ایمپلنت All-On-4 را کاهش داد. در قسمت های بالا هزینه این درمان را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دادیم اما در برخی موارد شما مجبور خواهید شد پس از درمان نیز مبلغ هایی را پرداخت نمائید.

هزینه ایمپلنت دندان به روش All On 4

می توان گفت: اگر درصد موفقیت یا طول عمر درمان شما پایین باشد در آیند مجبور خواهید بود هزینه های بسیار زیادی را برای درمان مجدد خود پرداخت نمائید و از طرفی ممکن است به سلامتی شما صدمات جدیی وارد شود. پس شما می توانید با رعایت موارد زیر در قیمت ایمپلنت All-On-4 صرفه جویی نمائید.

انتخاب پزشک متخصص

ایمپلنت All-On-4 درمانی تخصصی می باشد که مراحل متفاوتی دارد. باید گفت: این مراحل باید با دقت بسیار بالایی انجام شوند که این کار فقط از پزشک متخصص و با تجربه بر می آید پس برای آنکه درصد موفقیت و طول عمر درمان شما بالاتر رود بهتر است از پزشکی متخصص و با تجربه استفاده نمائید.

استفاده از برند با کیفیت

همانطور که می دانید به علت محبوبیت بالای ایمپلنت All-On-4 برند های متفاوتی مشغول به ساخت محصولات این درمان می باشند که کیفیت آنها یکسان نیست. کیفیت محصولات مورد استفاده در این درمان می تواند به صورت مستقیم بر درصد موفقیت و طول عمر ایمپلنت تاثیر بگذارد. پس به یاد داشته باشید در ایمپلنت All-On-4 از برند های با کیفیت بازار استفاده نمائید.

رعایت مراقبت های ایمپلنت All-On-4

یکی از مهم ترین مواردی که شما باید به آن توجه داشته باشید رعایت مراقبت های بعد از ایمپلنت All-On-4 می باشد. زیرا مراقبت های ایمپلنت All-On-4 می توانند طول عمر درمان شما را افزایش دهند و شما را در صرفه جویی در هزینه های یاری نمایند.

از طرفی باید گفت: این رعایت ها می توانند باعث احساس بهتر شما از این درمان شوند و شما درمان با کیفیت تری را تجربه نمائید. پس به شما توصیه می کنیم تا مراقبت های ایمپلنت All-On-4 را به صورت کامل قبل از این درمان مورد مطالعه قرار دهید. برخی از مراقبت های مهم ایمپلنت All-On-4 به شرح زیر می باشد:

  • ترک انواع دخانیات
  • رعایت بهداشت دهان و دندان
  • ترک برخی از عادت ها مانند: دندان قروچه و جویدن انتهای مداد
نظرات بینندگان