arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۸ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۱۲ بهمن ۱۴۰۱؛ از زمزمه طرح سوال از رئیسی در مجلس تا مصوبه نمایندگان برای سخت‌تر کردن خروج زنان از کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

مصوبه مجلس برای سخت تر کردن خروج زنان از کشور
براساس مصوبه کمیسیون قضایی از این پس خروج بانوان از کشور باید با اذن سرپرست باشد، مگر در موارد خاص که با حکم دادگاه انجام می‌شود. تا پیش از این مصوبه صرفا برای خروج زنان متاهل از کشور، اذن شوهر لازم بود و دختران مجرد بالای ۱۸ سال و زنان مطلقه و... نیازی به کسب اجازه از شخص دیگری نداشتند.

توضیح قوه قضائیه درباره موضوع فوتبالیست‌های نوجوان در مشهد
مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره موضوع مطرح شده در روزهای اخیر مبنی بر تجاوز به ۱۵ نوجوان در ورزشگاه فوتبال در مشهد گفت: در این رابطه شکایتی صورت گرفته است و این پرونده به دادسرای انقلاب مشهد ارجاع شده است و پرونده در مرحله تحقیق است. او افزود: تحقیقات تا این مرحله به این صورت بوده که اختلافی در مجموعه فیمابین مسئولین ذی ربط و تعدادی از والدین براساس شرایط بوده است و مطالبی را علیه مربی مطرح کردند و ۶ امضا داشته است و این مکاتبه تقدیم رییس اداره ورزش مشهد شده است و والدین گلایه کردند که رفتار دانش اموزان ما تغییر کرده و به درس توجه ندارند و به هیچ وجه در نکات گفته شده نسبت به تجاوز و تعرض جنسی اشاره ای نشده است.

باکو: از سفر به ایران پرهیز کنید
وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به حمله اخیر در سفارت باکو در تهران، مدعی شد به دلیل «وضعیت ناپایدار» در جمهوری اسلامی ایران و «حمله تروریستی» علیه ماموریت دیپلماتیک جمهوری آذربایجان، به شهروندان توصیه می‌شود جز در صورت لزوم از سفر به ایران بپرهیزند. باکو افزود: به کسانی که سفر می‌کنند توصیه می‌شود احتیاط بیشتری را به کار ببندند.

انگلیس: ایران از فرصت احیای برجام استفاده نکرد
جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس بدون اشاره به اینکه مذاکرات وین در خصوص ازسرگیری اجرای برجام به دلیل عواملی همچون تناقض در رفتار، تعلل در تصمیم‌گیری، زیاده‌خواهی و طرح درخواست‌های جدید از سوی آمریکا به بن‌بست کشیده شد، ادعا کرد: ایران به "طرز خیره‌کننده‌ای" از این فرصت استفاده نکرد.

سید حسن خمینی: از «تیغ حذف» جوهره سعادت بر نمی‌خیزد
سید حسن خمینی گفت: مرحوم کاشف الغطا تعبیر لطیفی دارد که حرکت امام بر مبنای آن، بر «کلمه توحید» و «توحید کلمه» استوار است. توحید کلمه یعنی همه با هم هستیم و باید از همه انرژی کشور استفاده کنیم؛ خودمان را از بخشی از انرژی‌ها و توانایی‌ها محروم نکنیم. همه در کنار هم باشیم، چرا که «تیغ حذف» چیزی نیست که از آن جوهره سعادت برخیزد.

زمزمه طرح سوال از رئیسی در مجلس
براساس شنیده‌ها یکی از نمایندگان مجلس طرح سوال از رئیس‌جمهور را در ۶ محور تهیه کرده و درصدد جمع‌آوری امضاء نمایندگان و تحویل این طرح به هیات رئیسه مجلس است. طرح سوال از ابراهیم رئیسی ۶ محور دارد که از جمله آن می‌توان به "نابسامانی‌های اخیر ارزی" و "عدم اجرای قانون تخصیص کالابرگ الکترونیک پس از تغییر شیوه پرداخت ارز ترجیحی" که اثرات تورمی جبران ناپذیری بر بازار داشته است، اشاره کرد.

کار طرح صیانت در مجلس در حال پایان است
آقا تهرانیرئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بحث فضای مجازی که چند وقتی است راه افتاد یکی از برکات است، طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس به نظارت بر قانون فضای مجازی و تنظیم مقررات فضای مجازی تغییر شکل داده و کار این طرح در مجلس شورای اسلامی در حال پایان است.

گلایه‌های زلزله زدگان خوی
حال و روز زلزله‌زدگان خوی خوش نیست. ضعف خدمات‌رسانی و مدیریت در این منطقه، روزگار سختی را بر مردم تحمیل کرده است. غذای گرم به میزان کافی در بین زلزله‌زدگان توزیع نمی‌شود.‌ زلزله زدگان می گویند به هر چادر ۱۲ نفره فقط ۲ پرس غذا می‌دهند و حتی یک پتو هم ندادند و در هر چادر ۳ خانواده زندگی می‌کنند.

رئیسی درمورد شرط رفع فیلتر اینستاگرام و واتس اپ: باید پاسخگو شوند
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور گفت: محدودیت‌های موجود بعد از اغتشاشات اعمال شد و هیچ کجای دنیا اجازه نمی‌دهند که یک پلتفرم خارجی بستر ایجاد آشوب در کشور شود. بحث رفع محدودیت پلتفرم‌های خارجی یک امر فراقوه‌ای است که در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی پیگیری می‌شود. دفاتر پلتفرم‌های خارجی باید در کشور ما پاسخگوی عملکردشان باشند و تا وقتی که پاسخگو نباشند، طبیعتاً بستر ناامنی در کشور ما ایجاد می‌شود. وزارت ارتباطات با کمک به پلتفرم‌های داخلی کمک می‌کند که دسترسی مردم به فضای مجازی کمترین مشکل ممکن را داشته باشد.

تفهیم اتهام ۳ خبرنگار که خبر مدرسه فوتبال مشهد را منتشر کرده بودند
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: یکی از مسئولان اداره ورزش مشهد در پرونده مدرسه فوتبال تفهیم اتهام و با قرار قانونی راهی زندان شد، سه خبرنگار و فعال فضای مجازی نیز که بدون توجه به نظامات قانونی و اخلاق حرفه‌ای مبادرت به انتشار خبر، قبل از اثبات جرم کرده بودند، تفهیم اتهام شدند.

امام جمعه قم: مسئولان با اشرار حوزه حجاب و عفاف برخورد عبرت آموز کنند
سعیدی امام جمعه قم با تاکید بر لزوم برخورد جدی و عبرت آموز با اشرار حوزه عفاف و حجاب گفت: اشرار شامل افراد فریب خورده و هیجان زده نمی‌شود بلکه اشرار افرادی هستند که خودشان عالما در صحنه نمی‌آیند بلکه موتور‌ها را روشن می‌کنند و کنار می‌روند و یک عده افراد فریب خورده را جلو می‌اندازند.

قالیباف: من از دهه ۷۰ میلادی به عنوان یک جوان انقلابی اخبار انقلاب الجزایر را دنبال می‌کردم
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در حاشیه ملاقات های دوجانبه خود با رؤسای مجالس حاضر در هفدهمین اجلاس PUIC پس از دیدار با صالح قوجیل رئیس مجلس امت الجزائر، در گفت‌وگوی کوتاه، ضمن تشکر از دعوت رئیس مجلس این کشور برای حضور در اجلاس، گفت: این توفیقی برای بنده است که برای نخستین بار به الجزائر سفر کرده‌ام. ملت ما از همان دهه 70 میلادی با انقلاب آزادی‌بخش الجزایر آشنا شدند؛ آن زمان خود من به عنوان یک جوان انقلابی در ایران مشغول مبارزه با استبداد بودم و همراه سایر جوانان، مسائل مربوط به الجزائر و انقلاب این کشور را از طریق اخبار دنبال می‌کردیم.

رئیسی: در تلاش برای رساندن قیمت ارز به ۲۸۵۰۰ تومان هستیم
رییس جمهور اظهار کرد: قیمت۲۸۵۰۰ دلار ملاک همه خواهد بود.۶۴ درصد افزایش واردات داشته ایم و از ارز آن استفاده کرده ایم. بیش از ۹۰ درصد کار صادرات و واردات با ارز نیمایی انجام می‌شود که قیمت آن۲۸۵۰۰ است. اگر کار تجارت همه با همین قیمت انجام شود، ثبات در قیمت‌ها ایجاد می‌شود. وی افزود: کاری که چند روز است شروع شده این است که تلاش شود برای پایین آوردن قیمت ارز و رساندنش به قیمت ارز نیمایی (۲۸۵۰۰ تومان).

نظرات بینندگان