arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۹ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

رابرت مالی: دولت بایدن برای بسیج جامعه بین‌الملل علیه جمهوری اسلامی تلاش کرده است

نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران در توییتی نوشت: «همانطور که به برنامه هاردتاک بی بی سی گفتم، تمام بخش‌های دولت بایدن خیلی فوری و با قدرت برای بسیج جامعه بین‌المللی و مقابله با نقض‌های حقوق بشر رژیم ایران تلاش کرده است».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران در مصاحبه‌ای تصریح کرد که تمامی بخش‌های دولت بایدن برای بسیج جامعه بین‌الملل علیه جمهوری اسلامی تلاش کرده است.

«رابرت مالی» نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور ایران در گفت‌وگو با برنامه «گفت‌وگوی صریح» (هاردتاک) شبکه بی بی سی که بخشی از آن را در صفحه توییتر خود منتشر کرده بود، از تلاش تمام ارگان‌های دولت بایدن برای برای بسیج جامعه بین‌الملل علیه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

وی در توییتی در این خصوص نوشت: «همانطور که به برنامه هاردتاک بی بی سی گفتم، تمام بخش‌های دولت بایدن خیلی فوری و با قدرت برای بسیج جامعه بین‌المللی و مقابله با نقض‌های حقوق بشر رژیم ایران تلاش کرده است».

وی گفت: «موردی از بحران حقوق بشری را به یاد نمی‌آورم که در آن رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و رئیس "سیا" تا این اندازه به طور مکرر و با صدای بلند درباره آن‌چه که در ایران در حال رخ دادن است، صحبت کرده باشند».

راب مالی افزود: «موردی را به یاد نمی‌آورم که در آن ما تحریم‌های خود را طوری تطبیق داده باشیم که به مردم ایران اجازه دادیم از طریق دسترسی به اینترنت برای ارتباط برقرار کردن با یکدیگر و جهان بیرون، "دیوار سکوتی" را که رژیم ایران سعی داشت تحمیل کند، دور بزنند».

این مقام آمریکایی همچنین در بخشی از صحبت‌های خود به تلاش‌های دولت بایدن برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل نیز اشاره کرد و گفت: «من نمی‌توانم موردی را به یاد بیاورم که به این اندازه به سرعت جامعه بین‌المللی را بسیج کرده باشیم که ایران را از کمسیون مقام زن سازمان ملل اخراج کنند و این یک گام بی‌سابقه بوده است».

نظرات بینندگان