arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

سجادی: قول می‌دهم تحریم من هیچ خللی برای ورزش کشور ایجاد نکند

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به قرار گرفتن نامش در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا گفت: قول می‌دهم این تحریم هیچ خللی در سال بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک برای ورزش کشورمان ایجاد نکند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزیر ورزش و جوانان در واکنش به قرار گرفتن نامش در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا گفت: قول می‌دهم این تحریم هیچ خللی در سال بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک برای ورزش کشورمان ایجاد نکند.

نام سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان درحالی اخیرا در لیست تحریرم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفت که ورزش ایران سال پر مشغله‌ای به لحاظ در پیش بودن دو رویداد مهم بازی‌های آسیایی و رقابت‌های کسب سهمیه المپیک، پیش‌رو دارد.

وزیر ورزش در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت دولت در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا در واکنش به قرار گرفتن نامش در لیست تحریم‌ها و این‌که آیا این اتفاق مشکلی برای او در سال بازی‌های آسیایی و مسابقات کسب سهمیه المپیک ایجاد خواهد کرد یا خیر گفت: ابتدا باید بگویم که این نوع اقدامات حتما جای تبریک دارد. این نوع اقدامات نیمه پنهان دیگری از ورود سیاست در امور ورزش توسط این مراجع را مشخص کرد. بالاخره ورزش عاری از سیاست را دیدیم، رعایت منشور المپیک را متوجه شدیم، رفتارهای دوگانه‌شان را مشاهده کردیم. پیش‌تر هم موضع‌گیری‌شان در خصوص تیم‌های ورزشی روسیه را دیده بودیم. در خصوص بسیاری از کشورهای دیگر هم می‌توانستند مشابه روسیه اقدام کنند ولی انجام ندادند. در مجموع هرجا خواستند، اقدام کردند و هرجا نخواستند، خیر.

سجادی افزود: در خصوص تحریم من نیز همین‌طور. من این را به فال نیک می‌گیرم. حتما خیر است و مبارک. این‌گونه اقدامات نه ما را نسبت به مواضع‌مان سست می‌کند و نه خدایی ناکرده تزلزلی در تصمیم‌گیری‌های ما ایجاد می‌کند. درباره تعاملات بین‌المللی هم قول می‌دهم هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد و هیچ خللی در کار ما ایجاد نمی‌شود. ما با قدرت و همت و اراده به سمت بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه‌های المپیک پیش‌ می‌رویم و جای نگرانی نیست.

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به تاخیری که در صدور حکم امیر عزیزی‌پور رئیس فدراسیون اسکواش ایجاد شده هم گفت: تاخیر؟ وقتی مجمع انتخابات را برگزار کرده، رئیس قانونی است و مشکل خاصی وجود ندارد.

نظرات بینندگان