arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۲ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

کلیات تشکیل سازمان بازرگانی زیرنظر ریاست‌جمهوری تصویب شد

علی بهادری سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کلیات تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار به تصویب دولت رسید. این سازمان فرابخشی و زیرمجموعه نهاد ریاست‌جمهوری خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: کلیات تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار به تصویب دولت رسید.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کلیات تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار به تصویب دولت رسید. این سازمان فرابخشی و زیرمجموعه نهاد ریاست‌جمهوری خواهد بود.

وی ادامه داد: بخش‌های مرتبط با تنظیم بازار و بازرگانی از وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی و سایر نهادهای دیگر به این سازمان منتقل خواهد شد.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: جزئیات این لایحه در هماهنگی با نهادها و وزارتخانه‌ها آماده و پس از آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

بهادری جهرمی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد تغییر حکمرانی گفت: در برنامه‌های دولت محورهای تحولی بود. دولت در همین جهت به سرعت پیش می‌رود.

وی مولدسازی دارایی‌های دولت را در همین رابطه دانست و گفت: طرح‌های نیمه‌تمام بسیاری در کشور وجود دارد و هیچ شهری نیست که یک طرح نیمه‌تمام در آن وجود نداشته باشد. تحول در سیستم‌های اداری می‌تواند این طرح‌ها را به سرانجام برساند.

رئیسی به همه وزارتخانه‌ها می‌رود

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگارها اظهار داشت: مکمل نگاه دولت در حضور میدانی، حضور در ستاد وزارتخانه‌ها برای انتخاب اولویت‌ها و هماهنگی فرابخشی لازم برای سرعت‌بخشی به اجرای اولویت‌های هر وزارتخانه است.

وی عنوان کرد: تاکنون رئیس‌جمهور در راستای جلسات نظارتی ستادی، 11 جلسه در وزارتخانه‌ها برگزار کرده است. رئیس‌جمهور به نوبت در باقی وزارتخانه‌ها حضور پیدا می‌کنند. وزرا هم از دستگاه‌های زیرمجموعه خود بازدید و بر کارکردشان نظارت دارند.

بهادری جهرمی در مورد احیای واحدهای تولیدی نیز گفت: یکی از اولویت‌های دولت در جهت رشد اقتصادی و حل معضل بیکاری، فعال‌سازی کارگاه‌ها و مجموعه‌های صنفی و صنعتی تعطیل است.

وی خاطرنشان کرد: معاونت اول رئیس‌جمهور، معاونت اجرایی رئیس‌جمهور، وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها پیگیر فعال‌سازی این واحدهای تولیدی و صنعتی هستند.

نظرات بینندگان