arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۸ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

«نیکی هیلی» نامزد انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا می‌شود

گزارش های مختلف حاکی از آن است که «نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 را در تاریخ 15 فوریه به طور رسمی اعلام خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: گزارش‌های مختلف حاکی از آن است که «نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را اعلام خواهد کرد.

گزارش های مختلف حاکی از آن است که «نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 را در تاریخ 15 فوریه به طور رسمی اعلام خواهد کرد.

براساس گزارش های متعدد منتشر شده، هیلی که پیشتر فرماندار کالیفرنیای جنوبی نیز بوده، نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات 2024، به طور رسمی اعلام خواهد کرد و به عنوان نخستین رقیب رسمی دونالد ترامپ در حزب جمهوری خواه، فعالیت تبلیغاتی خود برای کسب نمایندگی حزب را آغاز خواهد کرد.

بر این اساس، قرار است دعوتنامه ای برای اعلام رسمی این خبر، برای طرفداران خانم هیلی ارسال شود و محل این گردهمایی نیز در مرکز چارلستون در کارولینای جنوبی خواهد بود.

این در حالی است که هیلی پیشتر نیز در گردهمایی ها و رویدادهای مختلفی اعلام کرده بود که ممکن است در انتخابات آتی شرکت کند، به رغم آنکه در سال 2021 گفته بود که اگر ترامپ بار دیگر در انتخابات 2024 شرکت کند، او نامزد انتخابات نخواهد شد.

هیلی همچنین در جریان یک مصاحبه با شبکه فاکس نیوز در اوایل ماه جاری اظهار کرده بود که برای کنار گذاشتن جو بایدن از کاخ سفید وارد عرصه رقابت خواهد شد و قصد دارد در صورت کسب نمایندگی حزبش، نسل جدیدی از رهبران واشنگتن را وارد عرصه کار کند.

وی یکی از مقامات سابق دولت ترامپ نیز بوده که ممکن است از دیگر رقبای احتمالی یعنی مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا و مایک پنس معاون سابق ترامپ، پیشی بگیرد.

این در حالی است که احتمال می رود ران دیسانتیس فرماندار فعلی فلوریدا نیز برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کند. در حال حاضر دیسانتیس از محبوبیت زیادی در بین جمهوری خواهان برخوردار است.

اما اسپوتنیک به نقل از منابع آماری خود اعلام کرده است که حداقل دوسوم از رأی‌دهندگان آمریکایی می‌گویند که نسبت به نامزدی جو بایدن و دونالد ترامپ، رؤسای جمهور فعلی و سابق آمریکا در انتخابات 2024، نظر مساعدی ندارند.

همچنین تقریباً میان رأی‌دهندگان آمریکایی، فقط 34 درصد برای ترامپ و 32 درصد برای بایدن حمایت خود را از نامزدی دوباره این دو چهره سیاسی اعلام کرده‌اند که آمار بسیار کمی است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که رأی‌دهندگان در مورد نامزدی ترامپ (15 درصد) هیجان‌زده‌تر از نامزدی بایدن (7 درصد) در سال 2024 هستند.

گفتنی است تاکنون تنها دونالد ترامپ به طور رسمی برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کرده است. وی یک هفته پس از انتخابات میان دوره ای و در تاریخ 15 نوامبر 2022، در ویلای شخصی خود در فلوریدا این خبر را به اطلاع همگان رساند.

نظرات بینندگان