arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۲ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۱

آیا رابین‌هود وجود داشت؟

پرسش دشواری است که پاسخ آسانی ندارد، تاریخ نشان از افراد و رویداد‌هایی دارد که واقعیت وجود آن‌ها در طول سالیان دراز با افسانه‌های فراوانی در‌هم‌آمیخته است و در نهایت به جایی رسیده‌ایم که به دشواری می‌توان مرز میان واقعیت و افسانه را مشخص کرد. قرن‌هاست که افسانهٔ رابین‌هود نقل زبان قصه‌گویان است. ماجرا‌های رابین‌هود علیه داروغهٔ ناتینگهام از حدود قرن چهاردهم شروع شد. اما داستان آیوانهو اثر سر والتر اسکات در سال ۱۸۲۰ علاقهٔ مردم را به این ماجرا برانگیخت. این داستان که در سال ۱۱۹۴ انگلستان جریان دارد و «پادشاه یاغی‌ها» را مرد شریفی معرفی می‌کند که به پادشاه «دیگر» (ریچارد اول) وفادار است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پرسش دشواری است که پاسخ آسانی ندارد، تاریخ نشان از افراد و رویداد‌هایی دارد که واقعیت وجود آنها در طول سالیان دراز با افسانه‌های فراوانی در‌هم‌آمیخته است و در نهایت به جایی رسیده‌ایم که به دشواری می‌توان مرز میان واقعیت و افسانه را مشخص کرد.

آیا مردی به نام رابین‌هود وجود داشت که از ثروتمندان می‌ربود و به فقرا می‌بخشید؟

راهزنی در جنگل همراه با گروهی از دوستان شاد و شنگول و لباسی به رنگ سبز که از ثروتمندان می‌ربود و به فقرا می‌بخشید.

قرن‌هاست که افسانهٔ رابین‌هود نقل زبان قصه‌گویان است. ماجرا‌های رابین‌هود علیه داروغهٔ ناتینگهام از حدود قرن چهاردهم شروع شد. اما داستان آیوانهو اثر سر والتر اسکات در سال ۱۸۲۰ علاقهٔ مردم را به این ماجرا برانگیخت. این داستان که در سال ۱۱۹۴ انگلستان جریان دارد و «پادشاه یاغی‌ها» را مرد شریفی معرفی می‌کند که به پادشاه «دیگر» (ریچارد اول) وفادار است.

آیا رابین‌هود وجود داشت؟تصویری از رابین‌هود و یاران وفادارش از حدود سال ۱۴۰۰، شواهدی از وجود گروه‌های یاغیان در قرون‌وسطی با همین نام وجود دارد

تاریخ‌پژوهانی که به کند‌و‌کاو عمیق‌تر در قرون‌وسطی پرداخته‌اند به چندین نفر به نام رابین‌هود برخوردند و نتیجه گرفته‌اند که رابین‌هود نام مستعاری بوده است که یاغیان گوناگون در طول دوره‌ای بیش از ۱۰۰ سال از آن استفاده کرده‌اند.

با اینکه می‌توانیم رد‌ و نشانی از فرد یا افرادی به نام رابین‌هود بیابیم اما متأسفانه نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که لباس سبز می‌پوشیدند یا همیشه هر چه می‌دزدیدند به نیازمندان می‌بخشیدند. هنوز رابین‌هود الهام‌بخش ترانه‌ها، کتاب‌ها و فیلم‌های بسیاری است.

منبع: بی بی سی

نظرات بینندگان