arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۳۶۸۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۳ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۱

یک نماینده مجلس اوکراین: آماده حمله به اهدافی در خاک روسیه از جمله مسکو هستیم

فدور ونیسلاوسکی یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی، دفاع و اطلاعات مجلس اوکراین در مصاحبه با روزنامه «بیلد» آلمان گفت: اوکراین آماده حمله به اهدافی در خاک روسیه از جمله مسکو است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: فدور ونیسلاوسکی یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی، دفاع و اطلاعات مجلس اوکراین در مصاحبه با روزنامه «بیلد» آلمان گفت: اوکراین آماده حمله به اهدافی در خاک روسیه از جمله مسکو است.

رسانه‌های اوکراین شنبه نوشتند، این سیاستمدار اوکراینی اظهار کرد: کی‌یف نباید از انجام چنین حملاتی خودداری کند.

وی با انتقاد از برخی کارشناسان غربی که معتقدند اوکراین به هیچ وجه خاک روسیه را گلوله‌باران نخواهد کرد، افزود: این کارشناسان در «جهانی موازی» زندگی می‌کنند.

ونیسلاوسکی با تاکید بر اینکه حمله اوکراین به خاک روسیه حتی با استفاده از سلاح‌های اهدایی کشورهای غربی قانونی است، گفت: تمام تاسیسات نظامی روسیه که در جنگ علیه اوکراین نقش دارند، اهداف نظامی قانونی هستند.

وی افزود: تمام مکان‌هایی که روسیه موشک‌های خود را در آن ذخیره می‌کند و «هر مرکز فرماندهی» از جمله مسکو، از نظر اوکراین اهداف نظامی هستند.

نماینده مجلس اوکراین خاطرنشان کرد: البته تصمیم برای حمله به خاک روسیه به رهبری نظامی اوکراین بستگی دارد.

پنتاگون روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد یک سامانه موشکی تازه در چارچوب بسته کمک نظامی تازه ۲ میلیارد و ۱۵ میلیون دلاری به اوکراین تحویل دهد که برد تهاجمی نیروهای آن را تا ۲ برابر افزایش خواهد داد.

مدودف در باره واکنش کرملین به حمله اوکراین با جنگ افزارهای آمریکایی به کریمه که در ۲۰۱۴ به روسیه پیوست، یا به اعماق خاک کشورش، گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری در این باره با شفافیت کامل سخن گفته است.

وی افزود: ما برای خود محدودیتی قائل نیستیم و باتوجه به ماهیت تهدیدها، آماده کاربرد همه گونه تسلیحات هستیم. بر اساس اسناد دکترین خود شامل اصول بازدارندگی هسته‌ای اطمینان می‌دهم که واکنش ما سریع، سخت و نیرومند خواهد بود.

نظرات بینندگان