arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۹ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱

وضعیت آب و هوا، امروز ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / بارش سنگین برف و باران طی امروز و فردا/ سامانه بارشی تا پایان هفته فعال است

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد: بارش برف در نواحی سردسیر و بارش باران در نواحی گرمسیر کشور با تقویت سامانه بارشی در روز جاری و فردا، شدت می‌گیرد؛ ضمن اینکه بارش‌ها تا پایان هفته در اغلب استان‌ها ادامه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سازمان هواشناسی پیش بینی کرد: بارش برف در نواحی سردسیر و بارش باران در نواحی گرمسیر کشور با تقویت سامانه بارشی در روز جاری و فردا، شدت می‌گیرد؛ ضمن اینکه بارش‌ها تا پایان هفته در اغلب استان‌ها ادامه دارد.

سازمان هواشناسی برای شرایط جوی امروز (دوشنبه) و فردا (سه شنبه) هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، از امروز بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، در نواحی با اقلیم گرم رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف سنگین، وقوع بهمن و کولاک برف را خواهیم داشت.

بر این اساس، امروز در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، شمال فارس، ایلام، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد، بارش‌ها با شدت بیشتری آغاز می‌شود.

فردا در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه شرقی خوزستان، ایلام و جنوب و غرب اصفهان نیز سامانه بارشی با شدت بیشتری نسبت به سایر استان‌ها فعال است.

این سامانه بارشی باعث انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌های مناطق سردسیر و ارتفاعات و دامنه استان‌های واقع در رشته کوه زاگرس خواهد شد.

جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، و اختلال در فعالیت‌های عمرانی، صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به صنعت کشاورزی، رخداد بهمن، اختلال در انتقالِ منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز از دیگر مخاطرات این سامانه است.

همچنین بر اساس اعلام وضعیت جوی زرد طی امروز تا روز پنجشنبه، سامانه بارشی با شدت کمتر در چندین استان دیگر فعال می‌شود.

بر این اساس فردا در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، تهران، البرز، مرکزی، قزوین، همدان، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، بوشهر، نیمه شمالی کرمان، فارس، لرستان و کردستان و روز چهارشنبه در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گلستان، مازندران، گیلان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، قم، مرکزی، تهران، البرز، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان و همدان بارندگی خواهیم داشت.

آخرین فعالیت این سامانه بارشی در روز پنجشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، مازندران، گیلان، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان جنوبی، سمنان، اصفهان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، شمال و شرق خوزستان و کرمانشاه است.

نظرات بینندگان