arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۴ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱

بلومبرگ: ترکیه پیشنهاد ایلان ماسک برای فعال‌سازی استارلینک را رد کرد

در جریان زلزله ۷.۸ ریشتری در ترکیه، کاربری از ایلان ماسک پرسیده که آیا احتمال کمک به ترکیه و کشورهای اطرافش از طریق استارلینک وجود دارد یا خیر. ایلان ماسک گفته به محض تایید دولت ترکیه، استارلینک فعال می‌شود. اما یکی از مقامات ارشد ترکیه که نامش فاش نشده در گفتگو با بلومبرگ، با تشکر از ایلان ماسک، پیشنهاد او را رد کرده و گفته است که ترکیه به اندازه کافی ظرفیت ماهواره‌ای دارد! او همچنین گفته تجهیزات ما الان با باتری کار می‌کند!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیجیاتو: در جریان زلزله ۷.۸ ریشتری در ترکیه، کاربری از ایلان ماسک پرسیده که آیا احتمال کمک به ترکیه و کشورهای اطرافش از طریق استارلینک وجود دارد یا خیر. ایلان ماسک گفته به محض تایید دولت ترکیه، استارلینک فعال می‌شود.

این کاربر به این موضوع اشاره کرده که با توجه به زلزله بزرگ، حالا آسیب به تجهیزات مخابراتی باعث اختلال در ارتباطات شده. ماسک در پاسخ به این کاربر گفته که استارلینک هنوز مورد تأیید دولت ترکیه قرار نگرفته، هر زمان دولت ترکیه آن را تأیید کند، سریعاً اسپیس ایکس آن را فعال می‌کند.

اما نکته عجیب اینجاست که یکی از مقامات ارشد ترکیه که نامش فاش نشده در گفتگو با بلومبرگ، با تشکر از ایلان ماسک، پیشنهاد او را رد کرده و گفته است که ترکیه به اندازه کافی ظرفیت ماهواره‌ای دارد! او همچنین گفته تجهیزات ما الان با باتری کار می‌کند!

مؤسسه لرزه‌نگاری آمریکا می‌گوید این زلزله ۷.۸ ریشتری ساعت چهار و ۱۷ دقیقه بامداد به وقت محلی و در عمق نسبتاً کم ۱۷.۹ کیلومتری زمین رخ داده است.

نظرات بینندگان