arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۳۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۱ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱

ChatGPT می‌تواند رؤیای ارتباط با درگذشتگان را به واقعیت نزدیک‌تر کند

یکی از مدیران عامل شرکت‌های متاورسی می‌گوید انتشار ChatGPT و موفقیت آن احتمالاً باعث می‌شود فرایند تولید آواتار‌های دیجیتالی واقع‌گرایانه برای افراد درگذشته سرعت بیشتری پیدا کند و این فناوری خیلی زودتر از انتظار‌ها در دسترس قرار بگیرد. «آرتور سیچوف»، مدیرعامل Somnium Space که مشغول توسعه حالتی موسوم به Live Forever برای آواتار‌های دیجیتالی در دنیا‌های واقعیت مجازی است، در گفتگو با سایت Vice گفت: «هوش مصنوعی با سرعتی بسیار زیاد درحال پیشروی است. صادقانه بگویم، سرعت پیشروی آن بیشتر از چیزی است که انتظار داشتیم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از مدیران عامل شرکت‌های متاورسی می‌گوید انتشار ChatGPT و موفقیت آن احتمالاً باعث می‌شود فرایند تولید آواتارهای دیجیتالی واقع‌گرایانه برای افراد درگذشته سرعت بیشتری پیدا کند و این فناوری خیلی زودتر از انتظارها در دسترس قرار بگیرد.

«آرتور سیچوف»، مدیرعامل Somnium Space که مشغول توسعه حالتی موسوم به Live Forever برای آواتارهای دیجیتالی در دنیاهای واقعیت مجازی است، در گفت‌وگو با سایت Vice گفت: «هوش مصنوعی با سرعتی بسیار زیاد درحال پیشروی است. صادقانه بگویم، سرعت پیشروی آن بیشتر از چیزی است که انتظار داشتیم.»

قابلیت Live Forever که این شرکت روی آن کار می‌کند، حداقل روی کاغذ ساده است. Somnium Space از روی مجموعه‌ای از داده‌های شخصی، آواتار دیجیتالی شما را می‌سازد که تا ابد در دنیای متاورس «زنده» می‌ماند. به عبارت دیگر، با ساخت این آواتار می‌توانید مطمئن شوید که حتی پس از مرگ این امکان را برای فرزندان و بازماندگان خود فراهم می‌کنید تا بتوانند با نسخه دیجیتالی شما تعامل برقرار کنند.

ChatGPT به جاودانه‌کردن افراد به‌صورت دیجیتالی کمک می‌کند

سیچوف می‌گوید تاکنون حدود پنج سال با عرضه Live Forever فاصله داشتیم، اما حالا به‌لطف هوش مصنوعی ChatGPT، این زمان‌بندی به دو سال یا کمتر رسیده است. این ابزار اجازه می‌دهد پروژه جاودانگی سریع‌تر پیاده‌سازی شود. حتی خود ChatGPT نقشه‌ای را برای تلفیق خودش در دنیای دیجیتالی سیچوف ارائه کرده است.

مدیرعامل Somnium Space با کمک یک توسعه‌دهنده، این چت‌بات را روی یک آواتار دیجیتالی در متاورس پیاده‌سازی کرده است. آن‌ها باور دارند که تغییر زمان‌بندی پیاده‌سازی این پروژه به‌خاطر این است که متاورس محلی ایده‌آل برای مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) ازجمله ChatGPT محسوب می‌شود.

اگرچه هوش‌های مصنوعی موجود همچنان محدودیت‌هایی دارند و بدون‌شک نمی‌توانند ویژگی‌های خاص افراد را به‌راحتی تقلید کنند، اما با توجه به پتانسیل‌های آن‌ها می‌توان انتظار داشت که در این زمینه هم پیشرفت‌های زیادی در راه باشد. ChatGPT از زمان عرضه تحول‌های زیادی را به‌وجود آورده و رکورد سریع‌ترین رشد یک برنامه در تاریخ را زده است.

منبع: دیجیاتو

نظرات بینندگان