arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۱

سه گزينه احتمالي معاونت ميت رامني

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رویترز گزارش داد هم اکنون سه گزینه احتمالی برای انتخاب شدن به عنوان معاون میت رامنی بخت بیشتری دارند.

به گزارش انتخاب، میت رامنی نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوریخواه به زودی معاون خود را در این انتخابات معرفی خواهد کرد. کارشناسان گزینه هایی را معرفی می کنند که احتمالا رامنی یکی از آنها را به عنوان معاون خود انتخاب خواهد کرد.

یکی از این گزینه ها تیم پاولنتی فرماندار سابق مینه سوتا است که خود او نیز سال گذشته نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد اما همان اول کار از دور رقابتها حذف شد.

او یکی از طرفداران پر و پا قرص رامنی است و از اعتبار زیادی در میان جمهوریخواهان برخوردار است با وجود این به نظر نمی رسد انتخاب او بتواند هیجان زیادی را برای رای دهندگان ایجاد کند. بعلاوه او در مسائل مهمی نظیر سیاست خارجی تجربه ندارد.

راب پورتمن سناتور اوهایو گزینه دیگر است. کارشناسان می گویند بخت پورتمن برای اینکه معاون رامنی شود بیشتر از بقیه است. او تخصص زیادی در مسائل مالی و اقتصادی دارد و اعتبار زیادی در کنگره دارد. اما اشکالش این است که چندان هیجان ایجاد نمی کند و مهمتر اینکه در دولت بوش هم کار کرده است از این رو می تواند به راحتی هدف دموکراتها قرار گیرد.

بابی جیندال فرماندار لوئیزیانا گزینه بعدی است که در مدیریت بحران نشت نفت از سکوی نفتی شرکت بریتیش پترولیوم عملکرد خوبی داشت و مورد علاقه محافظه کاران است. او تجربه زیادی در سطح ملی ندارد. یک مهاجرزاده است و نسبتا جوان است.

علاوه بر این سه نفر، افراد دیگری هم وجود دارند که چندان شناخته شده نیستند نظیر سناتور جان ثون، سناتور کلی ایات، سناتور مارکو روبیو و پاول رایان نماینده مجلس نمایندگان است.
نظرات بینندگان