arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۱

فروش بليط بازی های المپیک در بازار سياه توسط سه مقام رسمی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه ساندی تایمز نوشت: پلیس انگلیس تحقیقاتی درباره فروش بلیط بازیهای المپیک دو هزار و دوازده لندن در بازار سیاه توسط سه مقام رسمی را آغاز کرد.

به گزارش انتخاب، اسکاتلند یارد تحقیق درباره این موضوع را پس از آن آغاز کرد که همین روزنامه فاش کرد از مسئولان بازیهای المپیک و ماموران مستقر در محل برگزاری بازیها به صورت محرمانه در حال فروش هزاران بلیط به قیمت ده برابر بیشتر از ارزش واقعی، تصویربرداری شده است.

ماموران تحقیق «عملیات سکو» هفته گذشته پس از بررسی بیش از بیست ساعت تصویرهای ویدئویی ضبط شده تحقیق درباره این موضوع را آغاز کردند ، این عملیات به منظور مقابله با تقلب در فروش بلیط بازیهای المپیک به اجرا در آمده است.

ساندی تایمز نوشت این ماموران در نظر دارند از نمایندگان کمیته های المپیک چین ، صربستان و لیتوانی سوالاتی را بپرسند و احتمال دارد در طول مدت زمان برگزاری بازیهای المپیک چندین نفر را دستگیر کنند.

این روزنامه افزود کمیته بین المللی المپیک نیز همین موارد را بررسی کرد و فروش بلیط بازیهای المپیک زمستانی سوچی روسیه در سال دو هزار و چهارده را به حالت تعلیق درآورد.

ساندی تایمز نوشت بر اساس این تحقیق گمان می رود که مقامات رسمی و مسئولان دست کم پنجاه و چهار کشور در فساد مربوط به فروش بلیط در بازار سیاه دست داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن ، ادعاهای ساندی تایمز که از آغاز تحقیق پلیس اسکاتلند یارد حکایت دارد تایید نشده است.

یک سخنگوی اسکاتلند یارد گفت تلاشهای پلیس برای جلوگیری از فروش مجدد بلیطها منجر به دستگیری شانزده نفر در دو روز گذشته در چارچوب عملیات موسوم به « عملیات سکو» شده است.

پنج نفر از جمله یک آلمانی و یک تبعه اسلوواکی به علت فروش بلیط بازیهای المپیک قبل از مراسم افتتاحیه این بازیها در روز جمعه،‌مجرم شناخته شدند.

یازده نفر دیگر نیز روز شنبه در این ارتباط دستگیر شدند.
نظرات بینندگان