arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۸ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱

روحانی: تدبیر رهبری نقطه آغاز ترمیم شکاف‌های پدید آمده است / امیدوارم در دشواری دسترسی مردم به اینترنت هم گشایشی ایجاد شود

حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق ایران گفت: می‌توان با رعایت منافع ملی و حق هسته‌ای خود، با احیای برجام، هم پروژه امنیتی‌سازی ایران را ناکام گذاشت و هم امید تازه‌ای در فضای داخلی ایجاد کرد. علاوه بر آن با رفع دشواری‌های دسترسی مردم به اینترنت، هم رضایت عمومی ایجاد کرد و هم کسب‌وکارهای مجازی را رونق بخشید. همچنین همدلی بیشتری با مردم، به خصوص جوانان و زنان ایجاد و خواسته‌ها و مطالبات آن‌ها را تامین کرد. این گشایش‌ها به تقویت اعتماد و امید اجتماعی کمک می‌کند که بهترین پایه حفظ انسجام ملی و ترمیم شکاف‌های پدیدآمده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق ایران صبح امروز در جلسه‌ای با همکاران و مشاوران خود با گرامیداشت ایام دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب به رهبری امام خمینی و به پشتوانه ملت ایران، پایان حکومت استبداد سلطنتی فاسد را رقم زد و با رای مردم بر اساس موازین اسلامی، نظامی بر پایه اسلامیت و جمهوریت تشکیل شد.

 روحانی با تاکید بر اینکه انسجام و وحدت ملی عامل حفظ انقلاب و نظام و ایران شده، افزود: جمهوری اسلامی بر اساس خواست مردم شکل گرفته و بزرگترین قدرت و سرمایه آن همین پایگاه مردمی است. این وظیفه همه ماست که برای حفظ این پایگاه مردمی، وحدت ملی را تقویت و برای ترمیم شکاف‌های ایجاد شده تلاش کنیم.

رئیس‌جمهور سابق با ابراز خرسندی از فرمان رهبر معظم انقلاب برای عفو گسترده محکومان و متهمان وقایع اخیر، اظهار داشت: تدبیر رهبر انقلاب، نقطه آغاز ترمیم شکاف‌های پدیدآمده و احیای سرمایه مردمی انقلاب است که آثار بسیار مهمی در فضای سیاسی و اجتماعی کشور خواهد داشت. این فرمان رهبری، دلسوزان کشور و نظام را امیدوار و انسجام ملی را تقویت خواهد کرد.

روحانی با اشاره به عبور سرافرازانه مردم ایران از جنگ‌های تحمیلی نظامی و اقتصادی، فشار و تحریم و تهدید، گفت: از هر تلاشی برای رفع مشکلات این مردم بزرگ و شریف باید استقبال کرد. حق این مردم زندگی در رفاه و امنیت و آسایش است. این مردم را باید ارج گذاشت و کرامت و عزت همه را حفظ کرد. همه مردم با هر آئین و قومیت و گرایشی در این کشور صاحب حق و نظر هستند. حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی فقط با جلب رضایت و رعایت حقوق همه مردم امکان‌پذیر است. هر کردار و گفتاری که کرامت زنان و مردان، حقوق همه اقشار اجتماعی و رضایت عمومی را خدشه‌دار کند، خلاف امنیت ملی و مصالح عمومی است.

او اظهار امیدواری کرد که همدلی ایجاد شده در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی منجر به گشایش‌های تازه‌ای در آینده شود و افزود: یکی از این گشایش‌ها، رفع تحریم‌ها و کاهش فشار اقتصادی بر مردم است. می‌توان با رعایت منافع ملی و حق هسته‌ای خود، با احیای برجام، هم پروژه امنیتی‌سازی ایران را ناکام گذاشت و هم امید تازه‌ای در فضای داخلی ایجاد کرد. علاوه بر آن با رفع دشواری‌های دسترسی مردم به اینترنت، هم رضایت عمومی ایجاد کرد و هم کسب‌وکارهای مجازی را رونق بخشید. همچنین همدلی بیشتری با مردم، به خصوص جوانان و زنان ایجاد و خواسته‌ها و مطالبات آن‌ها را تامین کرد. این گشایش‌ها به تقویت اعتماد و امید اجتماعی کمک می‌کند که بهترین پایه حفظ انسجام ملی و ترمیم شکاف‌های پدیدآمده است.

نظرات بینندگان