arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۴۱۱۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۹ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱

جوابیه معاونت زنان ریاست جمهوری به گزارش «انتخاب» درمورد اجرای سند ۲۰۳۰

معاونت زنان ریاست جمهوری در جوابیه‌ای به گزارش «انتخاب» درمورد اجرای سند ۲۰۳۰ تصریح کرد: مدیریت کارگروه آیورا هیچ ارتباطی با اجرای سند ۲۰۳۰ در ایران ندارد و در همکاری‌های بین المللی، ایران نه تنها تحفظ خود را بر اصول حفظ کرده که دیگران را هم با تاثیرگذاری بر رأیشان با خود همسو کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاونت زنان ریاست جمهوری در جوابیه ای به گزارش «انتخاب» درمورد اجرای سند ۲۰۳۰ تصریح کرد: مدیریت کارگروه آیورا هیچ ارتباطی با اجرای سند 2030 در ایران ندارد.

متن جوابیه معاونت زنان ریاست جمهوری به شرح زیر است: 

آنچه در خصوص سند 2030 و به عنوان تکذیب دکتر انسیه خزعلی مطرح شده است، صحیح نمی باشد و صحبت های خانم دکتر خزعلی توضیح بحث مناظره می باشد و بر این امر تاکید می شود که:

۱. مدیریت کارگروه آیورا هیچ ارتباطی با اجرای سند 2030 در ایران ندارد و در همکاری های بین المللی ، ایران نه تنها تحفظ خود را بر اصول حفظ کرده که دیگران را هم با تاثیرگذاری بر رأیشان با خود همسو کرده است.

۲.اتحادیه همکاری منطقه ای کشورهای حاشیه اقیانوس هند معروف به آیورا، نهادی با ماهیت اقتصادی است که در راستای تسهیل و ارتقاء همکاری های اقتصادی و به منظور گردهمایی نمایندگان دولت ها و محافل تجاری تشکیل شده است.

عضویت ایران در این اتحادیه با تصویب مجلس شورای اسلامی در سال ۹۰ صورت گرفت

۲. معاونت امور زنان و خانواده در راستای وظایف محوله ی خود و با تائید وزارت امور خارجه، سال گذشته همکاری خود با این سازمان را از عضویت صِرف در کارگروه توانمندسازی زنان در دولت قبل، به مدیریت این کارگروه ارتقا داده است.

۳.آیورا یک برنامه توانمند سازی و مهارت آموزی اقتصادی برای زنان کشورهای‌ حاشیه اقیانوس هند است که با مدیریت ایران ، این آموزش توسط زنان متخصص ایرانی انجام می پذیرد و ابدا ربطی به آموزش داخل همچنین آموزش کودکان و نوجوانان ندارد.

و طبق روال معمول ، تحفظ براصول در همه فعالیت های بین المللی لحاظ میشود.

۴.مطلبی که رهبر معظم انقلاب فرمودند که خارج از کشور نباید برای آموزش ما در داخل تعیین تکلیف می کند و رییس جمهور محترم هم عدم تعهد به ۲۰۳۰ را اعلام کردند بدون شک رعایت می شود و هر کجا مردم عزیز ما در آموزش و پرورش مواردخلاف را دیدند وظیفه دارند اطلاع رسانی کنند.

۵. با وجود اینکه این توانمندسازی فقط در راستای مسائل اقتصادی زنان است با وجود اینکه ربطی به داخل ندارد و با وجود اینکه ربطی به آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان ندارد ولی در همان اسناد هم اعمال دیدگاه خاص خود را داشتیم و هر جا که مرتبط با به رسمیت شناختن جنسبت غیر از زن و مرد بود تحفظ خود را با سایر اعضا هم به اشتراک گذاشتیم و بحمدالله رأی آنها را هم برای حذف رسمیت انواع جنسیت اخذ کردیم و این حرکت بسیار بزرگی بوده است چرا که در آیورا پیشنهادات برای تصویب نیاز به اجماع دارد و این نشان دهنده قدرت ایران برای اعمال تغییرات با حضور فعال در مجامع بین الملل است.

لذا سایر جنسیت ها و سهمیه آنها نیز حذف شده است. لازم به ذکر است که تعیین سهمیه های مدیریتی مربوط به نظام داخلی آیوراست و ربطی به کشور ایران ندارد

۷.در واقع نه تنها کشورهای دیگر برای کشور ما تصمیم نمی گیرند که ما برای کشور های دیگر برنامه ریزی و مهارت آموزی داریم و اسناد مربوطه را نیز با حفظ اصول خود تنظیم می کنیم. چرا که رهبری در همین زمینه فرمودند اگر چنانچه با اصل کار شما نمی‌توانید مخالفت کنید حداقلش این است که بایستید بگویید جمهوری اسلامی ممشی دارد خط و ربط دارد.

نظرات بینندگان