arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱

ارتش آمریکا: چین در تعداد موشک‌های قاره‌پیما از ما پیشی گرفته است

ارتش ایالات متحده به کنگره اطلاع داد که چین در حال حاضر تعداد موشک‌های ‌قاره‌پیمای زمینی بیشتری نسبت به ذخایر مشابه دفاعی ایالات متحده دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: ارتش آمریکا اعلام کرد که چین در تعداد موشک‌های ‌قاره‌پیما از ایالات متحده پیشی گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، ارتش ایالات متحده به کنگره اطلاع داد که چین در حال حاضر تعداد موشک‌های ‌قاره‌پیمای زمینی بیشتری نسبت به ذخایر مشابه دفاعی ایالات متحده دارد.

ارتش آمریکا این اخطار را بر اساس قانون لزوم اطلاع‌رسانی فرماندهان نظامی به قانونگذاران کنگره درباره برنامه‌های هسته‌‌ای چین که سال گذشته تصویب شد، داده است.

وال استریت ژورنال در همن زمینه گزارش داد که ژنرال «آنتونی کاتن»، فرمانده ستاد راهبردی آمریکا که بر نیروهای هسته‌ای نظارت می‌کند، روز ۲۶ ژانویه در دو کمیته‌ نیروهای مسلح سنا و مجلس نمایندگان سخنرانی و تاکید کرد: «تعداد راکت اندازهای ثابت و متحرک در چین از تعداد ذخایر مشابه در کشور بیشتر است».

در این اخطار به نحوه استفاده چین از این ذخایر و یا میزان سرعتی که پکن می تواند این موشک‌ها‌ را پرتاب کند، اشاره‌ای نشده است.

وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت که اخطار این فرماندهی شامل موشک‌های زیردریایی و بمب‌افکن‌های دوربرد که ایالات متحده مزیت قطعی دارد، نمی‌شود‌.

نظرات بینندگان