arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
مدیرکل ارتباطات آذربایجان‌شرقی:

هرزگردی اینترنتی زیاد است، مردم از اینترنت درست استفاده کنند

مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ما هرزگردی اینترنتی زیادی در بین مشترکان داریم، بر فرهنگ درست استفاده از اینترنت توسط مردم تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در شهرها ۱۰۰ درصد و ۲ هزار و ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار معادل ۸۴.۱ درصد روستاهای استان زیر پوشش اینترنت هستند.

محمد فرزاد روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز و گفت وگوی اختصاصی با ایرنا، با بیان اینکه کیفیت مکالمه موضوع نسبی است، مشکل پایین بودن سرعت اینترنت را بیشتر به خاطر استفاده مردم از فیلترشکن ها دانست و از مردم خواست برای استفاده مطلوب و بهینه از سرعت اینترنت از فیلترشکن استفاده نکنند.

وی با تاکید بر رعایت فرهنگ استفاده از اینترنت توسط مردم، اظهار کرد: در ساعات پرترافیک به خصوص دوره آموزش مجازی دروس دانش آموزان و دانشجویان، علاوه بر پرهیز از گشت زنی اینترنتی (سایبرلوفینگ )، بهتر است برای امور غیرضروری از اینترنت استفاده نکنیم تا فرزندان ما بدون مخاطره و با سرعت مناسب به دروس خود برسند.

وی با بیان اینکه ما هرزگردی اینترنتی زیادی در بین مشترکان داریم، بر فرهنگ درست استفاده از اینترنت توسط مردم تاکید کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به طرح های قابل افتتاح حوزه فعالیت خود در دهه فجر امسال، اعتبار هزینه شده برای این طرح ها را یکهزار و ۷۸۱ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: اتصال ۲۱ روستا به شبکه ملی اطلاعات، به روز رسانی شبکه سوئیچینگ بین شهری و بین المللی تبریز با ظرفیت ۳۲ هزار مکالمه همزمان، تغییر تکنولوژی از کابل مسی به فیبر نوری و واگذاری اینترنت، توسعه و نصب تجهیزات دیتا، نصب و راه اندازی پنج سایت جدید G۵ و نصب و راه اندازی چهار سایت جدید مخابراتی از جمله این طرح ها می باشد.

فرزاد با اشاره به وضعیت ارتباطات روستایی در آذربایجان شرقی، تعداد کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار مشمول اینترنت را ۲هزار و ۲۰ روستا اعلام کرد و گفت: از این تعداد یکهزار و ۵۹۶ روستا دارای پوشش تلفن همراه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح خدمات عمومی روستایی، اظهار کرد: در پوشش ارتباط روستایی هرجایی که اپراتور نتواند یا نخواهد سرمایه گذاری کند ما وارد عمل می شویم و در طراحی ارتباطات روستایی همیشه نیم نگاهی به اینترنت جاده هم داریم تا مردم در هنگام بروز حوادث و مشکلات در جاده ها بتوانند اطلاع رسانی کرده و کمک دریافت کنند.

فرزاد با اشاره به اتصال ۲۱ روستا به شبکه ملی اطلاعات از شهریور ماه تا کنون و اتصال ۱۱ روستای دیگر تا ۲۲ بهمن امسال، اظهار کرد: ۳۲۰ روستا نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی از اجرای ۱۶ هزار کیلومتر فیبر نوری در استان خبر داد و افزود: طبق تفاهم نامه با شرکت های ارتباطی، بالای ۷۰درصد شهرستان های استان را به فیبر نوری مجهز می کنیم.

فرزاد با اشاره به تلاش های چندین ماهه مدیریت ارشد و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی برای تبدیل این استان به قطب مرکز داده منطقه شمال غرب کشور، یادآور شد: کلیه مقدمات این اقدام در استان به انجام رسیده است که در صورت تحقق آن، آذربایجان شرقی علاوه بر استان های شمال غرب به کل کشور نیز می تواند خدمات ارایه کند.

فعالیت ۲۷ شرکت دانش بنیان در حوزه فناوری و اطلاعات آذربایجان شرقی

وی با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد رشد روز افزون شرکت های دانش بنیان آذربایجان شرقی بوده ایم، اظهار کرد: هم اکنون تعداد ۲۷ شرکت دانش بنیان در حوزه فناوری و اطلاعات در این استان به طور رسمی فعالیت دارند که از این نظر رتبه ۶ کشوری را در اختیار داریم.

فرزاد از اتمام و ثبت نهایی تعداد ۴۳۲ عنوان طرح فناوری توسط شرکت های دانش بنیان حقیقی و حقوقی در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در این زمینه نیز این استان جزو استان های پیشرو و دارای رتبه های برتر کشوری به شمار می رود.

وی توجه به اقتصاد دیجیتال در آذربایجان شرقی را یکی از راهبردهای مهم سیاست های کلان این استان دانست و با بیان اینکه زمینه های لازم و کافی برای سرمایه گذاری در این حوزه فراهم است، اعلام کرد: به زودی یک واحد تولیدی گوشی و تبلت ایرانی در تبریز راه اندازی می شود که تمام مراحل اداری آن طی شده و در کمترین زمان ممکن وام ۲۵۰ میلیارد تومانی آن نیز مصوب و در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار گرفته است.

آذربایجان شرقی دارای ۲ هزار و ۷۱۰ روستاست .

نظرات بینندگان