arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۲ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱

«جبلی» افزایش بودجه صداوسیما را ناکافی دانست

نایب رئیس فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی درباره حضور رئیس سازمان صدا و سیما در نشست این فراکسیون تصریح کرد: آقای جبلی افزایش بودجه سال آینده صدا و سیما را نسبت به توقعات جامعه و نمایندگان مردم ناکافی دانستند و گفتند حتی نسبت به افزایش حقوق کارمندان که اعلام شده و پیش بینی تورم هم افزایش بودجه صدا و سیما نسبت منطقی ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: نایب رئیس فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی از حضور رئیس سازمان صدا و سیما در نشست این فراکسیون و بحث و بررسی پیرامون مطالبات مردم از این سازمان خبر داد.

محسن پیرهادی در جمع خبرنگاران ضمن تشریح جلسه روزگذشته فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: نشست مشترک فراکسیون انقلاب با رییس سازمان صدا و سیما و جمعی از مدیران آن، روز گذشته برگزار شد. در این نشست نمایندگان در مورد نقش صدا وسیما در اقناع افکار عمومی، تبیین درست موضوعات و مباحث روز، نقش سازمان در تقویت وحدت و انسجام ملی طرح دغدغه کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: انتقال و انعکاس دیدگاه همه اقشار و آحاد جامعه و نیاز به سرگرمی، فیلم و سریال های پر مخاطب در برنامه های صدا و سیما از موضوعات مورد تاکید قاطبه اعضای فراکسیون در این نشست بود. همچنین اطلاع رسانی مناسب و بیشتر از فعالیت نمایندگان و مجلس، از مطالبات نمایندگان بود.

نایب رییس فراکسیون انقلاب با بیان اینکه رییس سازمان صدا و سیما در این نشست بصورت شفاف به سوالات نمایندگان پاسخ داد، تصریح کرد: آقای جبلی افزایش بودجه سال آینده صدا و سیما را نسبت به توقعات جامعه و نمایندگان مردم ناکافی دانستند و گفتند حتی نسبت به افزایش حقوق کارمندان که اعلام شده و پیش بینی تورم هم افزایش بودجه صدا و سیما نسبت منطقی ندارد.

پیرهادی در ادامه با اشاره به اینکه صدا و سیما نقش اساسی در ترویج فرهنگ گفت‌وگو در جامعه دارد، تصریح کرد: متاسفانه اغلب در نشست هایی که به عنوان گفت‌وگو یا مناظره در کشور برگزار می شود، شاهد تخریب و تخطئه افکار و عملکرد طرف گفت‌وگو و شاهد شکل گیری مشاجره و تقابل به جای مفاهمه و گفت‌وگوی سازنده حول مسائل روز کشور هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: صدا و سیما در شکل گیری مفاهمه و گفتگوی اجتماعی در کشور نقش اساسی دارد. در فرهنگ گفت‌وگو باید گوینده و شنونده با علم به منافع و مصالح ملی و آگاهی به وظایف و مسئولیت های خود، با انصاف و عدالت مطالبات و کاستی ها را مطرح کنند، هم منتقد باید با صداقت و بر اساس منافع ملی و مصالح کشور طرح دیدگاه کند و در مقابل مسئول نیز باید با سعه صدر و پذیرش نقد سازنده به مباحث توجه کند و موارد را مورد رسیدگی قرار دهد.

نظرات بینندگان