arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۴۴۰۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۲ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۱

حمایت دولت از مدیریت شهری در ساماندهی حاشیه شهر مشهد

وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از فاز اول پروژه مسیر مصلی شرقی، گفت: در این شهر چیزی به نام بافت فرسوده و بنای ناپایدار برازنده نیست. بهبود وضعیت حاشیه‌شهر اگر تبدیل به مطالبه اجتماعی نشود عقب خواهیم بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت از مدیریت شهری در ساماندهی حاشیه شهر مشهد حمایت می‌کند.

"مهرداد بذرپاش" در مراسم بهره‌برداری از فاز اول پروژه مسیر مصلی شرقی، گفت: در این شهر چیزی به نام بافت فرسوده و بنای ناپایدار برازنده نیست. بهبود وضعیت حاشیه‌شهر اگر تبدیل به مطالبه اجتماعی نشود عقب خواهیم بود.

وی ادامه داد: گزارش‌های خوبی از ساماندهی این محدوده توسط فرماندار و استاندار و شورای شهر داده شد هرچند هنوز راه درازی در پیش است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مهمترین گام ساماندهی احداث مسکن و نوسازی در این بافت ها ست. ابلاغ جدید با هدف رونق ساخت و ساز برای ساکنین بعد از ٢٢ بهمن به اطلاع مدیران می‌رسد.

حمایت دولت از مدیریت شهری در ساماندهی حاشیه شهر مشهد

"جواد اصغری" سرپرست شهرداری مشهد نیز در این مراسم ضمن اعلام این خبر، گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، فاز اول پروژه مسیر مصلای شرقی به بهره برداری رسید.

وی افزود: عملیات ساخت مسیر شرقی مصلی و تقاطع غیرهمسطح با ریل راه آهن با هدف اتصال این مسیر به بولوار حر و ایجاد دسترسی جدید برای اهالی شهرک های شهیدرجایی و شهید باهنر درحال اجرا است.

ابلاغ طرح‌های تفصیلی با حمایت استاندار

سخنران دیگر این مراسم موسی الرضا حاجی بگلو نائب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد بود که از ابلاغ طرح‌های تفصیلی با حمایت استاندار خراسان رضوی خبر داد.

وی اظهار کرد: یکی از دستاوردهای همراهی، همدلی و همفکری بین مدیریت شهری و استانداری به نمایندگی از دولت در استان شکل گرفته و این اتفاق مبارک در تمامی طرحها و پروژه‌ها در حال اجرا است، شهرداری مشهد در کنار دولت برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان است.

نائب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: درخصوص طرحهای تفصیلی از استاندار تشکر ویژه دارم، ما در کمیسیون ماده صد قریب به ٣۵ هزار رأی داشتیم که در مجموعه وزارت راه با این ابلاغ، آرای قلع یک سوم قابلیت گرفتن پروانه را دارند که این خبر خوبی است.

حاجی بگلو خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه۶ مبلغ ۴٣٠میلیارد تومان اعتبار در پروژه‌های عمرانی و زوده بازده داشته است که ١٢٢ پروژه زودبازده با انتخاب مردم در شورای اجتماعی محلات به عنوان اولویت اجرا شد؛ در سال آینده اعتبار این پروژه ها افزایش خواهد داشت و به ٧٠٠ میلیارد تومان می‌رسد.

مشهد بزرگترین جمعیت حاشیه نشین کشور را دارد

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در این مراسم، گفت: اولین برنامه اقدام مشترک در دولت سیزدهم در شهر مشهد با ابتکار استاندار در مردادماه به تصویب رسید؛ ما در شهر مشهد با بزرگترین جمعیت حاشیه نشینی در کشور مواجه هستیم در هشت پهنه بالغ بر ٧٠ محله و جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر است.

وی اضافه کرد: دو مشکل اساسی در این محدودها وجود دارد اول فراوانی بناهای ناپایدار در این محدوده که در قالب نوسازی مسکن انجام شود و دوم شهر مشهد به تنهایی ٧٠ درصد بناهای ناپایدار را در استان دارا ست .
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: مهمترین مشکل کمبود خدمات در این محلات است، حوزه خدمات هفتگانه آموزشی، درمانی، بهداشتی، ورزشی، انتظامی و معابر خاکی و معابری که از لحاظ بهداشت محیطی دچار مشکل هستند باید رفع شود

آیینی افزود: در برنامه تحول حاشیه شهر همه این موارد مورد توجه قرارگرفته و در سال اول این برنامه ٧ هزار میلیارد تومان برنامه مشترک در قالب ٢٠٣ پروژه در این حوزه ها دیده شده و از مرداد ماه تا امروز عملکرد خوبی داشتیم و قریب ۵٠درصد تحقق داشته است

رشد ۵۷درصد پروژه‌های شهرداری مشهد در حاشیه شهر

محسن داوری فرماندار مشهد نیز دیگر سخنران این مراسم بود که از رشد ۵۷درصد پروژه‌های شهرداری مشهد در حاشیه شهر خبر داد.

وی گفت: با ایجاد ستاد بازآفرینی شهرستان از ٨ مردادماه طرحی شامل ٢٠۴ پروژه برای ساماندهی حاشیه شهر به تصویب رسید.

فرماندار مشهد افزود: حاشیه شهر را به ٨ پهنه و ۵٠ محله تقسیم و پروژه‌ها را در چهار حوزه شامل ستاد بازآفرینی، دستگاه اجرایی شهرداری و نهادهای مردمی و خیرین تعریف کردیم.

داوری تصریح کرد: ٧٠ پروژه که حدود ٢٣ درصد پروژه ها است توسط ستاد بازآفرینی، ۵١ پروژه‌ها با دستگاه اجرایی که ١۶.۵ درصد پروژه‌ها را شامل می‌شود و شهرداری مشهد نیز حدود ۵٣ درصد پروژه‌ها را اجرایی خواهد کرد.

نظرات بینندگان