arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱

سخنگوی شورای شهر تهران: قفل شدن معابر شهر در روزهای برفی عجیب نیست، راه‌گریزی هم برای آن نیست

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: قفل شدن معابر شهر در روزهای برفی چیز عجیبی نخواهد بود و راه گریزی هم برای آن نیست. یعنی تا وقتی که هر روز کلی ماشین جدید شماره می‌شوند و در عوض هیچ ماشین فرسوده‌ای از این چرخه خارج نمی‌شود، طبیعی است که باید منتظر ترافیک‌های عجیب و غریب در روزهای عادی و برفی هم باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعتماد: علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران از عملکرد شهرداری دفاع کرده و می‌گوید: در مواقعی که باران و برف می‌بارد، ما به عنوان نمایندگان مردم همواره به دنبال رصد وضعیت شهر هستیم، چون معتقدیم عملکرد شهرداری در این‌گونه مواقع می‌تواند موید عملکرد آن در زمان بحران‌های جدی‌تر باشد. طبق بررسی‌هایی که به شخصه از عملکرد شهرداری در روز برفی پنجشنبه داشتم، ما نه مشکل شن داشتیم و نه مشکل تجهیزات. کمااینکه در هر سه مرحله‌ای که در این روز برف بارید، معابر اصلی و بزرگراه‌ها همگی شن‌پاشی شدند.

اما اگر اینچنین است چرا باز هم شهر قفل شد؟ پرسشی که نادعلی در پاسخ به آن هم می‌گوید: اولا وقتی که دمای هوا به زیر صفر می‌رسد، شن‌ها نیز یخ می‌زنند و دیگر اثر‌گذاری خودشان را از دست می‌دهند. دوم اینکه وقتی که معابر و بزرگراه‌ها در برف و بوران قفل می‌شوند عملا انتقال تجهیزات به این نقاط هم به سختی انجام می‌شود و زمان زیادی می‌برد، چون اصولا راهی برای رسیدن به این معابر نیست. به گفته او، در روز پنجشنبه هر دو این عوامل - یعنی دمای زیر صفر و قفل شدن ترافیک - باعث شد تا برخی معابر مانند آزادگان در بارش عصرگاهی مسدود شده و شهروندان ساعت‌ها در ترافیک گیر کنند. او با اشاره به اینکه در روز پنجشنبه نیز تلاش کرده تا از نزدیک عملکرد شهرداری را رصد کند، گفت: براساس گزارش‌های منتشرشده، ما نه مشکل شن داشتیم و نه مشکل تجهیزات.

نظرات بینندگان