arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱

مسلمانان به هدف اصلي صنعت گردشگري درجهان تبديل شده اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری فرانسه  نوشت: مسلمانان با جمعیت یک میلیارد وهشتصد میلیون نفری و قدرت خرید در حال شکوفایی به هدف مرجح صنعت گردشگری در جهان تبدیل شده اند و کشورها از استرالیا گرفته تا آلمان با عرضه خدمات اسلامی ، نمازخانه ها و رستوران های هلال قصد دارند سهمی از درامد این بخش را به خود اختصاص دهند.

به گزارش انتخاب، براساس تحقیقی که شرکت گردشگری هلال «کرسنتراتنیگ »Crescentrating سنگاپور و شرکت آمریکایی «دینار استاندارد» DinarStandard، متخصص در تحقیقات بازار اسلامی به تازگی در چهل وهفت کشور انجام داده اند، هزینه های گردشگران مسلمان احتمالا چهار وهشت دهم درصد افزایش می یابد در حالی که میانگین این رقم در جهان سه و هشت دهم درصد است.

فاضل بحرالدین مدیر شرکت گردشگری«کرسنتراتنیگ » تاکید می کند این بخش آنقدر سوددهی دارد که کشورهای اسلامی به تنهایی درصدد به دست آوردن آن بر آیند. مصر ، مالزی و اندونزی ، پرجمعیت ترین کشور مسلمان نشین جهان ، مطمئنا محور اصلی مقاصد گردشگری مسلمانان باقی مانده اند اما کشورهای غیر اسلامی از نزدیک این بازار پرسود را زیر نظر داشته باشند.

وی توضیح می دهد:« مقاصد گردشگری مانند تایلند و استرالیا پیش از این نیازهای این گردشگران را مد نظر قرار داده اند.»

فرودگاه مونیخ که سال دوهزار وده حدود نهصد هزار مسلمانان از طریق آن ترانزیت شدند سال گذشته نمازخانه ای برای مسلمانان افتتاح کرد که این تدبیر به نصب تابلوهای راهنما به زبان عربی و غذای هلال در رستوران های این فرودگاه افزوده می شود.

تایلند ، کشوری که اکثر جمعیت آن را بودایی ها تشکیل میدهند و مرکز گردشگری محسوب می شود برنامه ای ترویجی را برای تسهیل در افزایش خدمات اسلامی که در آن زنان و مردان کاملا از هم جدا هستند، آغاز کرده است.

شرکت گردشگری «کرسنتراتنیگ » امسال به فرودگاه بین المللی بانکوک عنوان مرکزی اعطا کرد که بیشترین احترام را برای مقررات اسلامی قایل است .

این گرایش هیچ منطقه ای جهان را معاف نمی کند. فاضل تعریف می کند در سفر اخیر خود به آفریقای جنوبی مقامات شرکت بزرگ هتل داری مجلل کارکلوف در استان «کوازولو - ناتال »از او سئوال کرده اند چگونه
می توانند رضایت مشتریان مسلمان را جلب کنند.

مرکز تفریحی گولد کوئست از شهرهای تفریحی بسیار پرطرفدار در ساحل شرقی استرالیا در پایگاه اینترنتی خود تلاش می کند توجه مسلمانان را به اقامت در این مرکز جلب کند .

این مرکز گردشگری در پایگاه ایتنرنتی خود نوشته است :«چرا امسال تلاش نمی کنید برای یک رمضان ملایم گولد کوئست را تجربه کنید؟»

این پایگاه اینترنتی اعلام می کند شهر گولد کوئست استرالیا که از مدت ها پیش گردشگرانی را از خاورمیانه پذیرا بوده وجامعه مهمی از مسلمانان و تاسیسات مهمی را برای مسلمانان در خود جای داده است ، روز به روز بهتر می شود.

مسلمانان ثروتمند کشورهای عرب خلیج فارس مطمئنا مهم ترین کشورها در زمینه بودجه های گردشگری هستند. بحرین ، کویت ، عمان ، قطر ، عربستان سعوی و امارات عربی سی وهفت درصد هزینه هایی را که گردشگران مسلمانان در سال دوهزار ویازده خرج کردند به خود اختصاص دادند هرچند جمعیت این کشورها فقط سه درصد از جمعیت مسلمانان جهان را به خود اختصاص می دهد.

اما مسلمانان فرانسه ، بلژیک ، آلمان یا انگلیس بیش از پیش وارد این عرصه می شوند و اکنون سیزده درصد از هزینه های گردشگری مسلمانان را به خود اختصاص می دهند.

توسعه گردشگری اسلامی از رونق تجاری که در جهان اسلام وزیدن گرفته است و موجب افزایش قدرت خرید مسلمانان شده است، حکایت دارد .

مجله انگلیسی اکونومیست در گزارشی درباره این موضوع که مارس گذشته منتشر شد تاکید کرد:«صنعت اسلامی که از بخش غذایی و مالی آغاز شد اکنون محصولات دارویی ، مد و گردشگری و همچنین شمار زیادی از دیگر بخش ها را در برگرفته است .»
نظرات بینندگان