arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۳ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۱

آغاز جشنواره موسیقی فجر

سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر با حضور دو تن از وزرای کشورمان امشب ـ جمعه ـ ۲۸ بهمن ماه رسما آغاز به کار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر با حضور دو تن از وزرای کشورمان امشب ـ جمعه ـ ۲۸ بهمن ماه رسما آغاز به کار کرد.

نخستین اجرا از سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه همراه بود و در این مراسم ارکستر موسیقی ملی ایران در تالار وحدت نواخت.

رهبری ارکستر موسیقی ملی ایران را همایون رحیمیان ـ آهنگساز و نوازنده ویولن ـ بر عهده داشت. رحیمیان سال ۹۸ کنسرت موسیقی «وداع» را در برج میلاد رهبری کرد.

اجرای قطعاتی درباره ایران از بخش های این کنسرت آغازین در تالار وحدت بود.

در پایان این مراسم وزیر امور خارجه و همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان در جمع خبرنگاران حاضر شدند و مطالبی را بیان کردند که مشروح آن در خبرهایی جداگانه منتشر شده است.

دیگر اجراهای روز نخست جشنواره موسیقی فجر

پس از اجرای ارکستر ملی در سانس اول تالار وحدت، در ساعت ۲۱:۳۰ دوئت جز ویولن و پیانو از کشور مجارستان در این سالن اجرا خواهد شد.

تالار رودکی نیز در سانس اول با کنسرت ارکستر هنرستان‌های موسیقی پسران کشور همراه بود و در ساعت ۲۱:۳۰ کنسرت شب موسیقی قشم برگزار خواهد شد.

اما فرهنگسرای نیاوران در شب نخست به اجرای گروه‌های بانوان اختصاص دارد و بر اساس برنامه ساعت ۱۸:۳۰ کنسرت گروه «ماهور» و ساعت ۲۱:۳۰ کنسرت گروه «هنا» اجرا می کنند.

فرهنگسرای ارسباران نیز در سانس اول به اجرای ویژه سرود تهران اختصاص داشت و ‌ساعت ۲۱:۳۰ موسیقی طبرستان اجرا خواهد شد.

قدردانی از شهروز حقی بخشی از برنامه فرهنگسرای ارسباران در بخش سرود بود که در این بخش، یک تابلوی نقاشی ـ خط توسط علی ضیایی در حین اجرای برنامه خلق و به این هنرمند اهدا شد.

اجراهای گروه های سرود «شمیم یاس» به سرپرستی فاطمه سادات قاضوی و «نسل سلیمانی» (متشکل از دختران و پسران خردسال) بخش دیگر این برنامه بود.

سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران که به اجراهای پاپ اختصاص دارد، ساعت ۱۸:۳۰ میزبان آرون افشار و ساعت ۲۱:۳۰ میزبان مخاطبان سینا شعبانخانی است.

مجموعه کوشک هنر، ساعت ۱۸:۳۰ به اجرای موسیقی کتول ‌و ساعت ۲۱:۳۰ به موسیقی خراسان اختصاص دارد.

در نهایت موزه امام علی(ع) به عنوان بخش نمایشگاهی این دوره از جشنواره با به نمایش گذاشتن پوستر و جدول ادوار مختلف جشنواره موسیقی فجر به همراه فیلم اجراهای صحنه‌ای برگزیده در دوره‌های گذشته (جشنواره جشنواره‌ها) امروز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای عموم علاقمندان بوده است.

سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن‌ ماه تا سوم اسفند ماه در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار خواهد شد. جایزه ترانه،‌ جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.

نظرات بینندگان