arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱

آخرین اخبار از درگیری های شدید در حلب/ جدایی برخی مقامات دیگر از نظام بشار اسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حملات «شديد» نيروهای دولتی سوريه  عليه مواضع مخالفان مسلح دولت در حلب ادامه دارد.

به گزارش انتخاب ؛ ارتش سوريه اعلام کرده که منطقه «صلاح الدين» را تصرف کرده است، اما مخالفان اين ادعای ارتش را رد می کنند.

يک منبع امنيتی در دمشق گفته است:«نيروهای ارتش کنترل منطقه صلاح الدين را به دست گرفته اند و به عمليات تهاجمی خود ادامه می دهند.»

اين درحالی است که سرهنگ عبدالجبار القائدی، فرمانده شورای نظامی مخالفان در حلب گفته است: نيروهای ارتش حتی يک متر پيشروی نکرده اند.

سرهنگ عبدالجبار القائدی اضافه کرده است: از زمان آغاز عملیات نیروهای ارتش از روز شنبه تاکنون، نیروهای مخالفان تا به حال دست به سه عملیات تهاجمی علیه آنها زده اند و الان در حدود جهل درصد از حلب را در کنترل دارند.

بنا بر اين گزارش، نيروهای ارتش آزاد سوريه برای نخستين بار به وسيله تانک‌هايی که از ارتش دولتی سوريه به غنيمت برده‌اند، به يک فرودگاه نظامی در حلب حمله کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه هم گزارش داده است که نيروهای ارتش آزاد سوريه موفق شدند يک پاسگاه مهم نظامی در منطقه استراتژيک عندان در شمال حلب را پس از نبردی ۱۰ ساعته، به تصرف خود در آورند. فعالان سوری هم تصاوير ويديويی به تصرف آوردن اين پاسگاه را بر روی شبکه اينترنت منتشر کردند.

جدایی برخی مقامات دیگر از نظام بشار اسد

خبرگزاری رويترز به نقل از وزارت امور خارجه انگلیس گزارش داده است که خالد الايوبی کاردار سفارتخانه سوريه در لندن پس از استعفا، جدايی خود از نظام بشار اسد و پيوستن به معترضان او اعلام کرد. 

در بيانيه وزارت امور خارجه انگلیس آمده است: «آقای ايوبی به ما ابلاغ کرد که ديگر قادر به نمايندگی از نظامی که چنين اعمال خشونت باری عليه مردم خود انجام می‌دهد نيست.»

شبکه خبری الجزيره هم گزارش داده است که خالد الصالح قائم مقام رئيس هيئت نمايندگی سوريه در نيجريه، جدايی خود را از نظام بشار اسد اعلام کرده است.

در همين حال، خبرگزاری رويترز به نقل از يک مسئول ترک که خواسته نامش فاش نشود گزارش داده است که ۱۲ افسر درجه دار سوری از جمله معاون فرمانده پليس لاذقيه، شامگاه يکشنبه از نظام بشار اسد جدا شده و به ترکيه گريخته‌اند.

پس از آن خبرگزاری آناتولی ترکيه گزارش داد که پنج افسر درجه دار سوریه دوشنبه به همراه خانواده‌های خود به ترکيه رسيدند و درخواست پناهندگی کردند.

نظرات بینندگان