arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۱ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱

وزیر خارجه آلمان: برای تروریستی دانستن سپاه زمینه حقوقی در اتحادیه اروپا وجود ندارد

آنالینا بربوک وزیر خارجه آلمان امروز گفت: «فعلا ما زمینه حقوقی در اتحادیه اروپا برای قرار دادن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی را نداریم.» بربوک پس از نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل این موضوع را عنوان کرد. در پایان همین نشست اتحادیه اروپا تحریم‌های تازه‌ای را برای ۳۲ فرد و دو نهاد جمهوری اسلامی اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه آلمان گفت به نظر کارشناسان حقوق اتحادیه اروپا قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‌های «تروریستی» این اتحادیه مبنای قانونی ندارد.

به گزارش «انتخاب»؛ آنالینا بربوک وزیر خارجه آلمان امروز گفت: «فعلا ما زمینه حقوقی در اتحادیه اروپا برای قرار دادن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی را نداریم.»

به نوشته بی بی سی، بربوک پس از نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل این موضوع را عنوان کرد. در پایان همین نشست اتحادیه اروپا تحریم‌های تازه‌ای را برای ۳۲ فرد و دو نهاد جمهوری اسلامی اعلام کرد.

حدود یک ماه پیش جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست نهادهای «تروریستی»، ابتدا باید دادگاه یکی از کشورهای عضو حکم صادر کند تا این اتحادیه بتواند وارد عمل شود.

نظرات بینندگان