arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۶۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱

یک ساعت کار در هفته یعنی شغل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه پزشکان و اساتید دانشگاه از گروه‌هایی هستند که طبق تعریف سازمان جهانی کار می‌توانند با یک ساعت کار در هفته شاغل محسوب شوند، گفت: مبنای کار ما در اعلام آمارهای بیکاری، خوداظهاری افراد است.

عادل آذر در خصوص اختلاف نظری که در خصوص روش محاسبه نرخ بیکاری و اشتغال افراد در کشور مبنی بر استفاده از تعریف سازمان جهانی کار و محاسبه یک ساعت کار در هفته برای شاغل دانستن افراد وجود دارد، گفت: تعاریف بر مبنای نظر سازمان بین المللی کار است و بر همان اساس بررسی ها صورت می گیرد.

رئیس مرکز آمار ایران در این زمینه که از نظر بازار کار و فعالان این حوزه اشتغال فعالیتی است که افراد بتوانند با انجام آن معیشت خود و خانواده تحت پوشش خودشان را تامین کنند، در حالی که امروز یک ساعت یا 8 ساعت کار در ایران متضمن تامین معیشت افراد نخواهد بود، اظهار داشت: اساس کار ما در زمینه شناسایی وضعیت بیکاران و شاغلان در کشور، خوداظهاری است.

آذر خاطر نشان کرد: به عبارتی، از افراد در مورد اشتغال آنها پرسیده می شود و ما برای این منظور سند و مدرکی از افراد نیاز نداریم.

سند و مدرک نمی خواهیم

این مقام مسئول در مرکز آمار ایران بیان داشت: با این حال معمولا در بررسی ها کسانی عنوان می کنند شاغل هستند که درآمد مکفی داشته باشند و بتوانند زندگی خود را بچرخانند.

وی تاکید کرد: حال اگر ما یک ساعت را به 10 تا 15 ساعت کار در هفته نیز برای شاغل دانستن افراد افزایش دهیم، بازهم در زمان خوداظهاری، افراد با استدلال و چارچوب های مدنظر خود پاسخ خواهند داد.

رئیس مرکز آمار ایران اظهار داشت: در بررسی هایی که برای شناسایی تعداد شاغلان و بیکاران کشور انجام می دهیم، نه تنها یک سوال بلکه حداقل 10 سوال مختلف از افراد پرسیده می شود.

شناسایی 2 گروه پردرآمد

آذر این مطلب را نیز افزود که به صورت کلی افراد در زمان پاسخگویی به سوالات جواب ها را به نحوی تنظیم و ارائه می کنند که در آن تامین معیشت نیز وجود داشته باشد، چرا که اگر فردی شغلی داشته باشد و نتواند از طریق آن زندگی خود را بچرخاند حتما به نوعی دیگر به سوالات پاسخ خواهد گفت.

وی در این زمینه که آیا اکنون مشاغلی داریم که با یک ساعت کار در هفته بتوانند معیشت خود را تامین کنند؟ گفت: قطعا گروه هایی از پزشکان و اساتید دانشگاه‌ها می توانند با همین میزان کار در هفته، معیشت خود را تامین کنند.

رئیس مرکز آمار ایران، در این ارتباط که تعداد پزشکان با درآمد بالا و یا اساتید دانشگاه ها نمی توانند نمونه ای واقعی از وضعیت درآمدی افراد جامعه باشند و اساسا درصد کمی از شاغلان کشور را تشکیل می دهند، تصریح کرد: به هر حال، طبق تعاریف بین المللی این گروه ها در ایران وجود دارند که می توانند با یک ساعت کار در هفته معیشت خود را تامین کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
0
10
باروزي 8 ساعت كار مفيد نميشه مخارج همان روز زندگي رو درآورد با يك ساعت كار در هفته پول نان هم در نمياد با اين كار ميخوان آمار بيكاري رو پائين بيارن و مديريت رو به رخ ديگران بكشند
نظرات بینندگان