arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۶۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۰ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱

بسکتبال ایران با وجود شکست مقابل چین، به جام جهانی صعود کرد

تیم ملی بسکتبال در آخرین دیدار خود در پنجره ششم و پایانی جام‌جهانی با صعود لحظه آخری اما دلچسب جواز حضور در این دوره از مسابقات را به دست آورد. شکست قزاقستان مقابل استرالیا عامل صعود تیم ملی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: تیم ملی بسکتبال در آخرین دیدار خود در پنجره ششم و پایانی جام‌جهانی با صعود لحظه آخری اما دلچسب جواز حضور در این دوره از مسابقات را به دست آورد. شکست قزاقستان مقابل استرالیا عامل صعود تیم ملی شد.

شاگردان سعید ارمغانی که در پنجره ششم جام‌جهانی در نخستین دیدار برابر ژاپن تن به شکست داده و صعودشان به این رقابت‌ها را به دیدار پایانی و اما و اگرها کشیده بودند در آخرین بازی خود امروز (یکشنبه) از ساعت ۷ صبح در هنک‌کنگ به مصاف چین رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه ۸۶ بر ۷۴ به سود چین خاتمه یافت اما با شکست قزاقستان برابر استرالیا، این تیم ایران بود که جواز حضور در جام‌جهانی را به دست آورد.

در دیگر دیدار هم‌زمان استرالیا و قزاقستان هم به مصاف یکدیگر رفتند که با توجه به اهمیت این دیدار در صعود یا عدم صعود تیم ملی بسکتبال ایران به جام‌جهانی، نگاه علاقه‌مندان به این رشته به آن بازی هم بود.

در ابتدای کواتر نخست دیدار ایران و چین، چینی‌ها بهتر کار را آغاز کردند اما در ادامه شاگردان سعید ارمغانی با تمرکز بالا، سوئیچ‌کردن منطقی و با اعتماد به نفس بالا نتیجه را تغییر دادند و در پایان این کواتر ۲۱ بر ۲۰ به پیروزی رسیدیم.

در بازی هم‌زمان، استرالیا در کوارتر اول ۲۱ بر ۱۳ به برتری رسید تا امیدها برای صعود کشورمان به جام‌جهانی زنده بماند.

در کوارتر دوم باز هم برتری از آن شاگردان سعید ارمغانی بود، آنها با ادامه عملکرد موفق خود توانستند ۲۷ بر ۲۵ برنده از زمین بازی خارج شوند تا نیمه نخست را با برتری به رختکن بروند. در آن سوی میدان قزاقستان همانند کواتر اول برابر استرالیا تن به شکست داد و ۲۵ بر ۱۴ نتیجه را در این کوارتر واگذار کرد.

با شروع کواتر سوم، بازیکنان تیم ملی ایران که به علت اختلاف زیاد امتیازی استرالیا و قزاقستان خیالشان از بابت صعود به جام‌جهانی راحت شده بود با آرامش بیشتری پا به میدان گذاشتند چرا که با برتری استرالیا، ایران با هر نتیجه‌ای حتی باخت برابر چین جواز حضور در جام‌جهانی را به دست می‌آورد.

قزاق‌ها که در بازی هم‌ زمان با ایران کارشان را آغاز کرده بودند دقایقی قبل از پایان بازی ایران و چین با نتیجه ۹۸ بر ۵۳ شکست خوردند تا عملا قبل از اتمام دیدار ایران، شاگردان سعید ارمغانی جشن صعود به جام‌جهانی را بگیرند.

اما در آن سوی میدان ملی‌پوشان کشورمان در کواتر سوم ۱۶ بر ۱۰ نتیجه را واگذار کردند و در کواتر چهارم نیز تیم ملی مغلوب شد تا به دلیل شکست تیم ملی قزاقستان، راهی جام‌جهانی شوند.

پیش از این از گروه ایران تیم‌های چین و استرالیا صعود کرده بودند و ژاپن نیز به دلیل میزبانی سهمیه این مسابقات را به دست آورده است.

چهارمین تیمی که از این گروه صعود کرد ایران است که با شکست قزاقستان این اتفاق افتاد.

جام جهانی ۲۰۲۳ سال آینده در سه کشور ژاپن، فیلیپین و اندونزی برگزار خواهد شد.

تیم ملی ایران از سال ۲۰۱۰ تاکنون در تمام ادوار جام جهانی حضور داشته است.

نظرات بینندگان