arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱

طراحی هواپیمای دوزیست در ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان هوا فضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما در تلاشیم تا پایان سال 91 هر ماه از یک یا دو پروژه هوا فضا بهره‌برداری کنیم.

سردار سیدمهدی فرحی رئیس سازمان هوا فضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه مراسم رونمایی از تونل باد مافوق صوت دانشگاه صنعتی امیر‌کبیر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال پیگیری توسعه زیرساخت‌های هوافضا در کشور هستیم، اظهار داشت: عمدتا در سطح دانشگاه‌های صنعتی به دنبال این هستیم تا بتوانیم آزمایشگاه‌ها و تجهیزات را مجهز کرده و در مجموع زنجیره تجهیزات مورد نیاز هوافضای کشور را کامل و کاملتر کنیم.

وی افزود: یکی از مهمترین مولفه‌های هوافضای کشور که می‌تواند نقش مهمی را در دستاوردهای هوافضای کشور ایفا کند بحث تونل‌های باد در سایزها و لول‌های مختلف است، تونل باد در لول زیر صوت، گذر از صوت، فوق صوت و ماوراء صوت می‌باشد که در دانشگاه‌های مختلف کشور در حال پیگیری آن هستیم که امروز به لطف خدا و با همت دوستان دانشگاه امیر‌کبیر یکی از این تونل‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

فرحی ادامه داد: ما چند تونل باد دیگر را در دست ساخت در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه شیراز، دانشگاه امام حسین داریم؛ همچنین بحث طراحی و ساخت هواپیمای 6 نفره دوزیست را داریم که هم بتواند در خشکی و هم در دریا مورد استفاده قرار گیرد. ما در تلاشیم تا پایان سال 91 هر ماه یک یا دو پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

منبع: خبرگزاری فارس
نظرات بینندگان