arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۱ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۱

نخست وزیر اوکراین: ایران و روسیه در دادگاه جنگی باید پاسخگو باشند

دنیس شمیهال، نخست وزیر اوکراین گفته است که ایران "همدست جنایاتی" است که روسیه در اوکراین مرتکب شده است و باید پاسخگو باشد. وی افزود: «هنگامی که دادگاه جنگی تشکیل شود، ایران و فدراسیون روسیه و رهبری نظامی آن پاسخگو خواهند بود و مسئولیت سیاسی قتل‌هایی را که با استفاده ار تسلیحات ساخت ایران صورت می‌گیرد برعهده خواهند داشت».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: دنیس شمیهال، نخست وزیر اوکراین گفته است که ایران "همدست جنایاتی" است که روسیه در اوکراین مرتکب شده است و باید پاسخگو باشد.

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس-اوکراین، شمیهال که در یک نشست خبری شرکت داشت گفت: «امروز، ایران همدست در جنایات است، زیرا سلاح‌ها و تجهیزات و پهپادهای خود را برای ویران کردن زیرساخت‌های غیرنظامی و کشتن غیرنظامیان در اختیار روسیه قرار می‌دهد.»

نخست وزیر اوکراین گفت: «هنگامی که دادگاه جنگی تشکیل شود، ایران و فدراسیون روسیه و رهبری نظامی آن پاسخگو خواهند بود و مسئولیت سیاسی قتل‌هایی را که با استفاده ار تسلیحات ساخت ایران صورت می‌گیرد برعهده خواهند داشت».

بنابرادعای مقامات اوکراین و کشورهای غربی، روسیه با دریافت پهپادهای ساخت ایران، آنها را برای حمله به مراکز و تاسیاست غیرنظامی از جمله شبکه برق و ساختمان‌های مسکونی به کار می‌برد.

نظرات بینندگان