arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱

ولاديمير پوتين: ناتو بايد در افغانستان بماند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری روسیه بر لزوم حضور نظامیان ناتو در افغانستان تا زمان تثبیت اوضاع در این کشور تاکید کرد.

به گزارش انتخاب، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که از یکی از پایگاه آموزشی چتر بازان کشورش در منطقه اولیانوسک دیدن می کرد ، بر ادامه حضور نظامیان ناتو در افغانستان تاکید کرد و افزود: وجود هرج و مرج و بی قانونی در افغانستان ، آرامش در مرزهای جنوبی روسیه را بر هم می زند.

رئیس جمهوری روسیه با اشاره مشکلات و موانع زیاد بر سر راه مقام های افغانستان در کنترل این کشور ، وظیفه نظامیان ناتو در افغانستان را حفظ امنیت در این کشور عنوان کرد و افزود :با توجه به عدم حضور ما در افغانستان ، کمک به ناتو در این کشور ضروری است ، ناتو باید در افغانستان بماند و با شبه نظامیان بجنگد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین بر تقویت نیروی هوایی کشورش و تجهیز کردن این نیرو به ادوات مدرن جنگی ، مخابراتی ، اطلاعاتی و مدیریتی تاکید کرد و افزود: روسیه به ارتشی مدرن ، قدرتمند که بتواند از امنیت ملی کشور حمایت کند ، نیازمند است . ولادیمیر پوتین همچنین برنامه زمان بندی شده برای خروج نظامیان ناتو از افغانستان را تقبیح کرد و گفت: خروج نظامیان ناتو از افغانستان که قرار است بتدریج از سال آینده آغاز شود ، منطقه آسیای مرکزی و جنوب روسیه را در مقابل اقدام های خشونت بار شبه نظامیان و قاچاق چیان مواد مخدرآسیب پذیر خواهد کرد. رئیس جمهور روسیه در خصوص موافقت مسکو با ترانزیت محموله های مورد نیاز ناتو از اراضی روسیه به افغانستان و رد انتقادهای احزاب کمونیست و سایر منتقدان دولتی ، گفت : این اقدام به نفع روسیه و منافع ملی ما است.
نظرات بینندگان