arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۷۶۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱

طراحي هواپيماي UAV با قابليت تبديل به 5 ريزپرنده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان هواپیمای (یوای وی) UAV با قابلیت تبدیل به 5 ریزپرنده (ام ای وی) MAV طراحی کرد .

به گزارش انتخاب به نقل از واحد مرکزی خبر، دکتر ضیایی راد رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان امروز گفت : مصطفی حسن علیان دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک این دانشگاه این هواپیما را در مدت یک سال طراحی کرد .

آقای حسن علیان طراح این هواپیما نیز گفت: این نوع هواپیما متشکل از موتور ، سیستم ناوبری ، کنترل کننده سرعت ،‌ ریسیور و مجهز به سیستم موقعیت یابی ( جی پی اس) است .

وی افزود : وزن این هواپیما با احتساب ریز پرنده های آن 2 کیلو و 600 گرم و طول آن 2 متر و 70 سانتیمتر است .

آقای حسن علیان افزود : این هواپیما از راه دور کنترل می شود و با قابلیت رادار گریزی می تواند در مناطق مختلف به جمع آوری اطلاعات بپردازد .

وی گفت : اگر این هواپیما در مناطق نظامی شناسایی شود ، می تواند با تبدیل شدن به 5 ریز پرنده ( هواپیمای کوچکتر) از دید رادارها خود را مخفی کند .

ریز پرنده ها پس از جدایی از هواپیمای مادر می توانند به صورت جداگانه اطلاعات را جمع آوری و به ایستگاههای مورد نظر ارسال کنند .

محقق برای این طرح 50 میلیون ریال هزینه کرد .

طراحی سامانه هدایت و کنترل روباتهای زیرآبی ، طراحی سامانه لانچر هوشمند برای پرتاب ریزپرنده های MAV از زیردریایی ها و چرخه جامع طراحی ریز پرنده های MAV از دیگر ابتکارات این دانشجوی 24 ساله است .
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرتضي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
103
5
بلندا بر همتت اي ايراني .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
52
6
درود بر این دانشجو که حقشه به اندازه فوتبالیست ها پول بگیره ولی کیه که برای همچین آدمی ذره ای ارزش قائل شه.واسه همینه که دانشجوهای صنعتی شریف و ... همشون از ایران میرن.کسایی که تو تلویزیون به عنوان نفرات برتر کنکور همه ساله نشونشون میدن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
0
4
چه خوبه که با این هزینه کم میشه این فناوری های برتر رو در کشور تولید کرد. شاید اینجوری برا ابرقدرت ها صرف نکنه و لی برای ما صرفه داره. فکر میکردم طراحی و ساخت ماکت این هواپیما اینقدر هزینه لازم داشته باشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
4
1
این برادر از همان دوستانی که در ازمایشگاه زیرزمین خونشون انرژی هسته ای رو کشف کرد!!!
نظرات بینندگان