arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۱ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱

زاکانی: بازار تهران در معرض خطر است / در آتش سوزی چند ماه قبل اگر چند دقیقه دیرتر آتش خاموش می‌شد فاجعه رخ می‎داد

شهردار تهران گفت: بازار تهران در معرض خطر است به طوری که اگر در آتش سوزی چند ماه قبل چند دقیقه آتش دیرتر خاموش می‌شد فاجعه رخ میداد آتش با مصیبت خاموش شد و باید زیر ساخت های نوینی ایجاد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: شهردار تهران گفت: بازار تهران در معرض خطر است به طوری که اگر در آتش سوزی چند ماه قبل چند دقیقه آتش دیرتر خاموش می‌شد فاجعه رخ میداد آتش با مصیبت خاموش شد و باید زیر ساخت های نوینی ایجاد کرد.

 علی رضا زاکانی شهردار تهران در مجمع عمومی اتاق اصناف تهران اظهار داشت: شهر ما حال خوبی ندارد که نتیجه آن مشارکت کم مردم در انتخابات شورای شهر بود. مدیریت شهری در این سالها کارهایی کرده اما آنطور که لازم است جواب نداد و برای اینکه شهروندان از زندگی در شهر احساس رضایت داشته باشند بایستی یک سری تحولات صورت بگیرد.

وی افزود:در تمام عرصه ها از تولد تا مرگ مردم با مدیریت شهری در ارتباط هستند و اگر یک تصمیمی گرفته شود اعم از درست یا غلط اثر خود را خیلی زود بر زندگی مردم نشان میدهد.

شهردار تهران ادامه داد: نتایج عملکرد مدیریت شهری به سرعت نتیجه خود را در زندگی مردم نشان می دهد.

ما برای این کلان شهر مدیریت اشتراکی انتخاب کردیم مشکلات شهر به گونه ای است که یک گروه از پس آن بر نمی آید و همه باید مشارکت کنند.

وی اظهار داشت: ما در شهرداری باید مسئولیت پذیر باشیم و در تمام مسائل شهری اعم از مستقیم و غیر مستقیم مسئولیت داریم.

وی افزود: برای حل مشکلات حمل و نقل تهران 507 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز وجود دارد تا بتوانیم حمل و نقل عمومی را نوسازی کنیم و بخشی از ترافیک را حل کنیم.

زاکانی گفت: بودجه سال گذشته که برای مترو در نظر گرفته شده فقط به اندازه چند ده متر است پس اگر بخواهیم از بودجه عمومی مشکل حمل و نقل را حل کنیم 100 سال زمان می برد اما با خلاقیت و مولد سازی می توان این مشکل را به 5 سال کاهش داد.

وی افزود: در سال 99 به مدت 3 ماه پرداخت حقوق ها در شهرداری پول قرض گرفته بودند و همه پروژه های شهر همه خوابیده بودند اما در این مدت ما نه قرض گرفتیم نه الان تنش مالی داریم حقوق ها راحت پرداخت کردیم.

شهردار تهران ادامه داد: در سال آینده اولویت ما در بخش حمل و نقل عمومی است.

زاکانی گفت:بازار تهران در معرض خطر است در آتش سوزی چند ماه قبل اگر چند دقیقه دیرتر آتش خاموش می‌شد قاجعه رخ میداد و باید زیر ساخت های نوینی ایجاد کرد‌.

وی اظهارداشت: وضعیت بازار با مشارکت خود اصناف باید تغییر کند در امین حضور خانه ها تبدیل به انباری شده است و دیگر زندگی در انجا جریان ندارد پس نیاز داریم با همفکری و حمایت اصناف آنجا را ساماندهی کنیم.

نظرات بینندگان