arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۴ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱

فرش تبریز را از فرش الماس کویر کرمان بخرید

فرش تبریز، دارای مدل هایی با تنوع بالا و انواع بی نظیری می باشد و چنانچه قصد خرید یا فروش قالی کرمان یا فرش تبریز را دارید، انتخاب در نگاه اولیه کمی برایتان سخت خواهد بود، چون دارای تنوع فراوانی است. برخی از بهترین و معروف ترین فرش های دستباف تبریز شامل این موارد می باشند: طرح خطیبی، طرح سالاری، گلستان، هریس، گنبد، ماهی و...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرش تبریز را از فرش الماس کویر کرمان بخرید

فرش تبریز، یکی از مرغوب ترین فرش های دستباف ایرانی می باشد که به دلیل دارا بودن طرح و نقشی بی نظیر و کیفیتی عالی، در لیست محصولات صادراتی لوکس قرار گرفته است. تبریز یکی از مراکز بافت فرش در ایران به حساب می آید و جالب تر اینکه تبریز بعنوان شهر جهانی فرش بافی از طرف شورای جهانی صنایع دستی منتخب گردیده است. امروزه نمونه هایی بی نظیر از تابلو فرش های تبریز در چندین موزه ی معروف دنیا قرار دارد.

انواع فرش دستباف تبریز

فرش تبریز، دارای مدل هایی با تنوع بالا و انواع بی نظیری می باشد و چنانچه قصد خرید یا فروش قالی کرمان یا فرش تبریز را دارید، انتخاب در نگاه اولیه کمی برایتان سخت خواهد بود، چون دارای تنوع فراوانی است. برخی از بهترین و معروف ترین فرش های دستباف تبریز شامل این موارد می باشند: طرح خطیبی، طرح سالاری، گلستان، هریس، گنبد، ماهی و...

این برندها میتواند کمی شما رو سردرگم کنند و نتوانید بهترین برند را انتخاب کنید. به همین خاطر مطاله این متن بهترین راه برای انتخاب فرش تبریز است.

خرید فرش دستباف تبریز

جهت خریداری مرغوب ترین فرش دستباف تبریز، می توان به یکی از شعبات فروشگاه های فرش الماس کویر کرمان که یکی از برترین  فروشگاه های ارائه دهنده فرش با قدمتی چند ساله است به صورت حضوری مراجعه نمود و یا از طریق فروشگاه های اینترنتی فرش الماس کویر کرمان اقدام به خرید اینترنتی نمایید و علاوه بر مشاهده ی تصویرهایی با کیفیتی عالی از محصولات مربوطه، بهترین فرش مد نظرتان را انتخاب و خریداری کنید. بدین ترتیب شانس این را پیدا می کنید که با مشاهده مشخصات فرش ها، بررسی کاملی از بین طرح ها و مدل های گوناگون فرش های تبریز و سایر فرش های دستباف انجام داده و در آخر خریدی با اطمینان انجام خواهید داد.

نکته:

خرید از فروشگاه های اینترنتی میتواند ابهامات زیادی را ایجاد کند و یکی از این ابهامات اعتماد به سایت ارائه دهنده خدمات است و برای اینکه این نوع فروشگاه های اینترنتی را پیدا کنید باید به رزومه و نوع فعالیت آننها دقت کنید. فروشگاه اینتنتی فرش تبریز با رزومه و قدمتی که دارد توانسته اعتماد کاربران را بدست و آمد و جایگاه مناسبی در بازار به دست آورده است. خرید و فروش فرش حریر و قالی ابریشم امروزه بسیار رواج پیدا کرده است.

ابداع و تحول در فرش تبریز

تکنیک هایی جدید در فرش تبریز ، مخصوصا در چندین سال اخیر انجام گرفته که به فرش های مرغوب تبریز، حالتی خاص و جذاب اعطا کرده است. این ابداعات در طرح و نقش و رنگ و بافت نفوذ کرده و موجب خلق آثاری جدید در زمینه تولید فرش نفیس ایران شده که تا به امروز سابقه نداشته است.

یکی از جذابیت های تازه در رنگ آمیزی فرش های امروزی تبریز، استفاده پرسپکتیو و یا نمیش عمق در این طرح های 2 بعدی است که نشانی خاص به فرش تبریز عطا کرده است. از تکنیک های جدید در فرش تبریز، به کار گیری رنگ جهت پر کردن جاهای خالی بجای نقوش است که با استفاده از رنگهایی دارای هارمونی با طرحهای فضای خاص، هماهنگی زیبا میان رنگ و طرح به وجود می آید. این فنون را در طراحی زیر خاکی جدید مشاهده می کنیم. فناوری دیگر در فرش های تبریز، استفاده از سایه با به کارگیری رنگ می باشد. استفاده بی نهایت از رنگ هایی که در یک خانواده قرار دارند و سایه روشن ایجاد می کنند موجب القای عمق می گردد. از سایر ویژگی ها رقابت میان رنگ های گرم و سرد بوده که وجود این سایه روشن ها در گل ها و متون ، حالتی برجسته به نقش و نگار می بخشد. این فنون موجب طبیعی تر جلوه دادن گل ها شده و به واقعیت نزدیک تر می کند. استفاده از ابریشم سفید و رنگی به جهت دورگیری گل و برگ ها از سایر خاصیت های فرش تبریز بوده است. طرح زیر خاکی نیز یکی دیگر از طرح های تبریز می باشد. این طرح دارای رنگ بندی خاصی، به ویژه رنگ های بژ و سدری و زیتونی است که شکل زیر خاکی را به نقوش اعطا می کند. عنصرهای متشکل طراحی آثار و بناهای باستانی و نقوش شاهان و... می باشد.

فرش دستباف مدرن

فرش مدرن و دستباف ایرانی یک نوع فرش خاص و نیز بسیار با کیفیت و با اصالت بوده که با جامعه مدرن امروزی مطابقت دارد. این فرشها مخلوطی از طرح های سنتی و جدید بوده و با اغلب دکوراسیون های داخلی هماهنگی دارد. چیدمان منزل با فرش مدرن دستباف، جلوه ای بی نظیر و خاص دارد. فرش مدرن انواع مختلفی دارد و دست مشتریان را جهت انتخاب باز می گذارد.

وقتی که اسم فرش دستباف تبریز به گوش می رسد، نا خود آگاه ذهنمان به طرف سنتی و قدیمی بودن این فرش ها روانه می شود که البته با مدرن بودن متضاد است. ولی باید این نکته جالب را بدانید که این سبک از فرش ها از نظر جنس، فرقی با فرش های دستباف نداشته و بلکه فقط از نظر طرح و بافت و رنگ و اندکی مواد اولیه تفاوت دارند.

سخن پایانی:

از بین خصلت های مشترک کلیه فرش های آذربایجانی، گره ترکی بیشتر از بقیه مورد توجه قرار دارد. سبک گلیم بافی فرش های روستایی و عشایری آذربایجان به خصوص فرش هایی با قدمت بالا معمولا به نوع معروف فارسی است و یعنی از پود با ضخامت جهت گلیم بافی استفاده می کنند. رج شمار فرش های روستایی این منطقه معمولا درشت و بین 15 تا 25 رج می باشد. دارهای قالی به کار گرفته شده  در این مناطق بجز فرش های عشایری، همه به سبک عمودی می باشند. بیشتر فرش های جدید شهری باف آذربایجان 3 در 2 ، و نیز 3 در 4 می باشد و سایز های کوچکتر معمولا در قالی های قدیمی دیده می شود. فرش های شکل دایره و چند ضلعی هم در طول سالیان اخیر در این منطقه رایج شده است. تعداد رج های قالی تبریز اغلب از 24 رج تا 110 رج می باشد. به واحد تراکم گره، رج می گویند و بهترین راه جهت ارزیابی کیفیت فرش می باشد. هرچقدر تعداد رجهای یک فرش بیشتر باشد، آن فرش کیفیت بهتری خواهد داشت. قالی هایی که دارای ظرافت بیشتری هستند اغلب با نخ  های پنبه یا ابریشم بافته می شوند.

اگر تمایل به خرید این محصولات با کیفیت دارید توصیه می‌کنم از مجموعه فرش الماس کویر کرمان مراجعه نمایید.

 

نظرات بینندگان