arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۸۱۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۳ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱

روزنامه ایتالیایی: ایرانی ها همیشه در برابر تحریم های اقتصادی جایگزینی پیدا می کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه اینترنتی ایتالیایی 'الصداقه'، نوشت:ایرانی ها همیشه در برابر تحریم های اقتصادی علیه كشورشان جایگزینی پیدا می كنند.

این روزنامه ایتالیایی روز چهارشنبه با عنوان 'تهران برای مقابله با تحریم های نفتی اتحادیه اروپا، اعتباری برای بیمه نفتكش ها اختصاص می دهد'، نوشت: تهران قادر به جایگزینی تحریم های اقتصادی است و كسی كه با ایران داد و ستد نمی كند اولین كسی است كه ضرر می كند.
این روزنامه اینترنتی با ذكر اینكه تحریم ها در تمام تاریخ به قدرت ملت ها می انجامند نه به ضعف آنها، افزود: ایران كشوری ثروتمند و قدرتمند است كه در برابر طوفانها مقاومت می كند، در حالی كه دیگر كشورهای به اصطلاح 'نفتی، دلاری' جان كمتری دارند.

این روزنامه ایتالیایی ادامه داد: ایران اعتباری را برای بیمه نفتكش هایش برای مقابله با تحریم های اتحادیه اروپا كه مانع شركت های اروپایی از بیمه ناوهای نفتكش می شوند، اختصاص داده است.
الصداقه ،افزود: ناوگان دریایی ایرانی كه با داشتن 47 نفتكش از بزرگترین ناوگان های دنیا است، 90درصد از طرف شركت های اروپایی بیمه شده بود، چین و هند دو مشتری اساسی ایرانی ها از ناوهای تهران برای واردات نفت خام استفاده می كنند و كره جنوبی هم قصد چنین كاری را دارد؛ژاپن هم قانونی تصویب كرده است كه به دولت اجازه قرار دادن جایگزینی برای شركتهای اروپایی، در زمینه بیمه حمل و نقل نفتی را می دهد.

این روزنامه اینترنتی ایتالیایی در ادامه نوشت :به خاطراستكبار دولتهای اروپایی، كسی كه ضرر می كند، طبیعتا شركت های اروپایی هستند. از جانب دیگر دبی نیز یك افت واقعی را در سرمایه گذاری ایرانی ها در بازار مسكن خود ثبت می كند كه بازتاب اثرات تحریم های بین المللی ضد ایران برای جدال بر سر برنامه هسته ای است.

'ایرانی ها با سرمایه ای بالغ بر 528 میلیون دلار مقام چهارم را در سرمایه گذاری مسكن در دبی پس از هندیها و انگلیسی ها و پاكستانی ها دارا بودند.'

الصداقه سپس به نقل ازگزارش روزنامه نشنال نوشت :خود اماراتی ها در پیروی از قطعنامه سازمان ملل، تحریم های ضد ایران را در نوامبر 2010 وضع كردند.

'علی رغم گستاخی استكبار نو در غرب، تهران آمادگی اش برای ادامه مذاكرات با قدرت های بزرگ جهانی (5+1) در مورد مسئله هسته ای را تا رسیدن به یك نتیجه مثبت و سازنده اعلام می دارد.'

روزنامه اینترنتی ایتالیایی افزود: این موضوع را یك مشاوربلند پایه رهبر ایران، علی اكبر ولایتی در روزنامه تهران تایمز ذكر كرده است و ادامه می دهد ' كشورهای عضو 5+1 اما باید حق ایران برای پیشرفت تكنولوژی هسته ای با اهداف صلح آمیز را به رسمیت بشناسند'.

'مذاكره كننده شماره دو ایران علی باقری، مذاكرات اخیردر مسئله هسته ای را با نمایندگان اتحادیه اروپا در استانبول مثبت دانسته است.'


منبع: خبرگزاری ایرنا
نظرات بینندگان