arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۰ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱

تلفات زلزله ترکیه به ۴۸ هزار نفر رسید

مقام‌های ترکیه روز شنبه خبر دادند که تعداد تلفات زلزله اخیر این کشور به ۴۷ هزار و ۹۷۵ نفر افزایش یافته است. زمین لرزه ۷.۸ ریشتری که چند هفته پیش ترکیه و سوریه را لرزاند تا کنون جان بیش از ۵۰ هزار نفر در هر دو کشور را گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: مقام‌های ترکیه روز شنبه خبر دادند که تعداد تلفات زلزله اخیر این کشور به 47 هزار و 975 نفر افزایش یافته است.

زمین‌‌لرزه ۷.۸ ریشتری که چند هفته پیش ترکیه و سوریه را لرزاند تا کنون جان بیش از ۵۰ هزار نفر در هر دو کشور را گرفته است.

پیشتر بانک جهانی میزان خسارت این زلزله برای ترکیه را حدود ۳۴.۲ میلیون دلار برآورد کرد.

چندی پیش خبرگزاری فرانسه گزارش داد زلزله اخیر در جنوب ترکیه مشکلات اقتصادی این کشور را تشدید کرده و بر نگرانی‌های رئیس جمهور ترکیه در آستانه انتخابات سراسری می‌افزاید.

ترکیه قبل از زمین‌لرزه با تورم سرسام آور درگیر بود و برای سرپا نگاه داشتن اقتصاد خودش به متحدان ثروتمندش تکیه کرده بود اما اینک زلزله عظیم ده‌ها هزار نفر را کشته، شهرها را ویران کرده و میلیون‌ها نفر به کمک فوری نیاز دارند.

ترکیه اکنون باید میلیاردها دلار برای بازسازی ۱۱ استان جنوب شرقی که توسط زمین لرزه اخیر مسطح شده‌اند سرمایه گذاری کند. این پول باید بیش از میلیاردها دلار وعده‌های انتخاباتی باشد که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در آستانه انتخابات مهمی که به طور آزمایشی برای ماه می برنامه‌ریزی شده، باشد.

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه قول داده ظرف یک سال خانه‌های جدیدی را برای میلیون‌ها نفر آسیب دیده فراهم کند.

نظرات بینندگان