arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱

گرفتاری نوزادن یارانه بگیر در دولت نیمه الکترونیک !

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت بر اساس مصبات قانونی ملزم تمام الکترونیکی شدن اموری شده که قابلیت الکترونیکی شدن دارند.

هدف از این امر کاهش تردد های روزانه مردم به ادارات کاهش هزینه کاهش ترافیک کاهش آلودگی هوا و سلامت روحی و جسمی مردم و کاهش تبعات ناشی از تردد می باشد.

اما در این میان شاهد آن هستیم که به سبب عدم دولت اعتمادبه کارران و حتی به نهادهای زیر مجموعه خود مثلا در امر ثبت نام یارانه بگیر جدید باید سالانه منتظر باز شدن درگاه پرتال یارانه در رفاهی دات آی آر باشیم...!

در حال حاضر فقط پلیس + ۱۰ امکان این ورود را دارد که مشمول هزینه ناقابل ۴۶۰۰۰ ریالی برای پدری میباشد که میخواهد نوزادش را وارد پروفایل اقتصاد خانواری خود در این پرتال نماید ...!

نکته تاسف بارتر اینکه با وجود ارائه شناسامه رسمی از ثبت احوال و پرداخت هزینه ۴۶۰۰۰ ریالی بابت ورود به یانرتنت و ثبت یک دقیقه ای نوزاد در این پرتال باید بیش از دو ماه نیز جهت دریافت اولین یارانه ۴۶۵۰۰ تومانی صبر کرد و در حقیقت یارانه نوزاد بعد از گذشت دو ماه بعد از به دنیا آمدنش و احراز هویت پرداخت میشود .


نحوه اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوار

رییس مرکز آمار ایران در خصوص خانوارهایی که دارای فرزند شده‌اند یا ترکیب خانوارها در پی ازدواج یا دیگر علت‌ها تغییر کرده است ، اعلام کرد : اگر یارانه آن‌ها در نوبت پس از تغییر به آن‌ها پرداخت نشده است به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنند.

عادل آذر گفت : بر اساس برنامه کارگروه طرح تحول اقتصادی قرار بود مرکز آمار سالانه دو بار (اردیبهشت و آذر) سامانه خود را برای تغییرات خانوارها باز کند اما تقاضای زیاد و تغییرات مستمر خانوارها موجب شد این شیوه تغییر کند.

وی افزود : بر اساس طرح جدید ، توافقی با پلیس + 10 امضا شد تا در طول سال سامانه برای ان‌ها باز باشد و بتوانند تغییرات خانوارها را اعمال کنند.

رییس مرکز آمار ایران گفت : اطلاعاتی مانند تولد یا فوت که سازمان ثبت احوال به مرکز آمار ایران ارائه می‌کند پس از راستی آزمایی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای انجام خودکار تغییرات و اصلاح اطلاعات خانوارها ارسال می‌شود.

وی افزود : با توافق انجام شده حدود هزار مرکز پلیس + 10 در کشور آماده‌اند چنانچه تغییرات اطلاعات خانوارها به صورت خودکار اعمال نشد این مراکز بتوانند تغییراتی نظیر تولد ، تغییر سرپرست خانوار و ازدواج را اعمال کنند.

رییس مرکز آمار ایران درباره چگونگی پرداخت یارانه نقدی نوزادان اظهار داشت : اطلاعات نوزادان با دو روش از طریق ثبت احوال و مرکز آمار و دیگری از راه مراکز پلیس + 10 به خانوارها اضافه می‌شود.

بر اساس طرح جدید ، توافقی با پلیس + 10 امضا شد تا در طول سال سامانه برای ان‌ها باز باشد و بتوانند تغییرات خانوارها را اعمال کنند

وی گفت : سرپرست خانوارها می‌توانند به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنند و چنانچه نام فرزند آن‌ها در جمع خانوار درج نشده است ، آن را اضافه کنند.

عادل آذر در پاسخ به اینکه یارانه نقدی نوزادان چه مدت پس از تولد به حساب خانوارها واریز می‌شود ، افزود : معمولا باید یک دوره یا یک ماه پس از تولد یارانه نوزادان و نیز تغییر اطلاعات خانوارها اعمال شود و چنانچه این اتفاق نیفتاد ، سرپرست خانوار با در دست داشتن کارت ملی و شناسنامه خود و نوزاد و کد رهگیری با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 مبادرت به اصلاح اطلاعات خانوار کنند.

در این باره رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز اظهار داشت : شهروندان چنانچه پس از اعمال تغییرات در مراکز پلیس + 10 نیز اطلاعات خانوارها اصلاح نشد در استان‌ها به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و در تهران به دبیرستان البرز واقع در تقاطع خیابان‌های انقلاب و حافظ مراجعه کنند.

مدیر یکی از دفاتر پلیس + 10 در تهران گفت : برای اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوارها و افزودن نام نوزاد به جمع یارانه به گیران خانوار ، علاوه بر الزامی بودن حضور سرپرست خانوار باید اصل شناسنامه و کارت ملی و شناسنامه نوزاد با کد رهگیری همراه مراجعان باشد تا تغییرات اعمال شود.

آقای بهمن یوسفی هزینه اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوارها را در دفاتر پلیس + 10 دو هزار تومان اعلام کرد و افزود : چنانچه کد رهگیری خانوارها مفقود شده باشد ،در دفاتر پلیس + 10 بدون آن نیز می‌توان تغییرات را اعمال کرد.

بر اساس تازه‌ترین آمار منتشر شده سازمان ثبت احوال ایران از آغاز پرداخت یارانه نقدی به خانوارها (دی 89 ) تاکنون بیش از 900 هزار شناسنامه برای نوزادان صادر شده است.
نظرات بینندگان