arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱

رزمایش دریایی ایران، چین و روسیه با حضور ناظرانی از قزاقستان و پاکستان امشب آغاز می‌شود

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با حضور ایران، چین و روسیه و ناظرانی از کشورهای قزاقستان و پاکستان از امشب در شمال اقیانوس هند آغاز می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با حضور ایران، چین و روسیه و ناظرانی از کشورهای قزاقستان و پاکستان از امشب در شمال اقیانوس هند آغاز می‌شود.

به گزارش قرارگاه رسانه‌ای رزمایش، رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ ، با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ایران، چین و روسیه از ساعات پایانی امشب در منطقه شمال اقیانوس هند آغاز می شود.

امیر دریاداردوم مصطفی تاج الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با اعلام این خبر، گفت: در این رزمایش علاوه بر یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یگان‌های شناوری کشورهای چین و روسیه نیز حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این چهارمین رزمایش مرکب است که با حضور کشورهای ایران، چین و روسیه برگزار می‌شود و در آینده نیز ادامه خواهد داشت، افزود: رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با شعار « با هم برای برقراری صلح و امنیت» و در منطقه‌ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع، با پیام صلح و دوستی برگزار می‌شود.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با بیان اینکه این رزمایش برابر برنامه‌های از پیش تعیین شده در شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان سه کشور و نشان دادن حسن نیت و توانایی این کشورها در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک است.

امیر دریاداردوم مصطفی تاج الدینی ادامه داد: تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزاد سازی شناور ربوده شده، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیراندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش بینی شده است.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ تصریح کرد: از اهداف این رزمایش می‌توان به تقویت امنیت تجارت دریایی بین المللی، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، اقدامات بشردوستانه، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد.

امیر دریاداردوم مصطفی تاج الدینی گفت: رزمایش مرکب امنیت دریایی در تقویم سالیانه دریایی کشورهای شرکت کننده درج شده و خوشحالیم که امسال برای چهارمین بار میزبان برگزاری این رزمایش هستیم.

وی با اشاره به اهمیت منطقه شمال اقیانوس هند، گفت: شمال اقیانوس هند بین سه تنگه راهبردی از پنج تنگه راهبردی دنیاست، تنگه هرمز در شمال، تنگه مالاکا در شرق و تنگه باب المندب در غرب منطقه اقیانوس هند واقع شده است که در حقیقت بیضی انرژی دنیا را احاطه کرده است و با توجه به تردد شناورهای تجاری و نفتکش در این منطقه حساس ضرورت برقراری امنیت تجارت دریایی را دوچندان کرده است.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ تصریح کرد: امنیت تعطیل بردار نیست و تمرینات در جهت ارتقای امنیت نیز تعطیل بردار نیست و با نزدیکی به ایام نوروز در کشورمان ما تمرینات را تعطیل نکردیم و امیدواریم با رعایت همه شرایط سناریوهای از پیش تعیین شده رزمایش با با ایمنی کامل در دریا انجام دهیم.

نظرات بینندگان