arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱

وزیر ارشاد: پس از این هیچ فیلمی بدون مجوز شورای نمایش به جشنواره‌ها نمی‌رود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از این پس هیچ فیلمی به جشنواره نمی‌رسد مگر اینکه شورای نمایش مجوز اکران آن را صادر کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از این پس هیچ فیلمی به جشنواره نمی‌رسد مگر اینکه شورای نمایش مجوز اکران آن را صادر کند.

محمدمهدی اسماعیلی امروز، ۲۵ اسفند ماه، در حاشیه افتتاح پردیس مهر سینمایی کوهسنگی مشهد در جمع خبرنگاران درخصوص صادر نشدن پروانه اکران برای برخی فیلم‌ها از دولت قبل و همچنین فیلم برادران لیلا به کارگردانی سعید روستایی اظهار کرد: هیچ فیلم توقیفی در دوره جدید نداریم و همه فیلم‌هایی که از دوره قبل پروانه نمایش دریافت نکرده بودند، با همکاری عوامل‌شان به پخش رسیده و اکران شدند.

وی افزود: برخی از این آثار نیز اساسا وارد چرخه بررسی نشده‌اند چون مشکلات‌شان مربوط به قبل از بررسی فیلم است. برخی فیلم‌ها در جشنواره‌ها پخش شده‌اند؛ پیش‌تر اشکالی که وجود داشت، این بود که فیلم‌ها قبل از بررسی در شورای نمایش در جشنواره‌ها اکران می‌شد اما با تغییر شرایطی که رخ داده، از این پس هیچ فیلمی به جشنواره نمی‌رسد مگر اینکه شورای نمایش مجوز اکران آن را صادر کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۱۱۷ مجوز تولید فیلم صادر شده و در جشنواره فیلم فجر اخیر به دلیل قوت کیفی آثار به جای ۲۲ فیلم ۲۴ اثر به بخش داوری ارسال شد که از این بین ۱۱ مورد مربوط به کارگردان‌های کار اولی بود. این آثار بستر خوبی برای اکران‌های نوروزی فراهم کرده و به طور کلی شاهد رونق هنر و فرهنگ در سال آینده خواهیم بود.

اسماعیلی با اشاره به ممنوع‌الخروجی برخی بازیگران بدون دانستن دلیل آن اظهار کرد: این‌ها ناشی از مسائل قضایی است که روندهایی بابت آن طی شده است. ما نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده‌ایم و برخی از کسانی که مشکلاتی داشتند، با رفع سوء تفاهمات مشکلات‌شان حل شد.

وی با اشاره به افتتاح پردیس سینمایی مهر در مشهد نیز گفت: مشهد محل همیشگی ظهور هنرمندان بزرگ در عرصه‌های مختلف بوده و افتتاح این پردیس سینمایی زمینه‌ای برای توسعه فعالیت‌های هنری به‌شمار می‌آید. ما تلاش داریم تا زیرساخت‌های لازم را برای استفاده هنرمندان توسعه دهیم و هم زمینه‌ای برای ظهور هنرمندان جدید در عرصه‌های مختلف فراهم کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: این اقدامات توسعه‌ای در شهرهای مختلف در حال انجام است و امید است که با اجرای این سیاست بتوان بخشی از عقب‌ماندگی‌های‌مان را در حوزه‌های زیرساختی جبران کنیم.

نظرات بینندگان