arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۲ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱

نکاتی مهم درباره استفاده از چسب کاشی و چسب سرامیک

این چسب‌ها را از ترکیب مواد شیمیایی و معدنی تولید می‌کنند. ماده اصلی به‌کاررفته در انواع چسب کاشی و سرامیک، معمولاً سیمان و ماسه است. در کنار آن نیز، از دیگر ترکیبات شیمیایی چسبنده استفاده می‌شود. همین موضوع باعث شده که این چسب‌ها نسبت به مصالح ساختمانی استحکام و دوام بالاتری از خود نشان دهند و به افزایش کیفیت کار کمک کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نکاتی مهم درباره استفاده از چسب کاشی و چسب سرامیک

امروزه در صنعت ساختمان‌سازی، استفاده از چسب کاشی و سرامیک، بسیار رواج دارد. دیگر دوران استفاده از ملات‌های قدیمی گذشته است و انواع چسب سرامیک و کاشی جای آن‌ها را گرفته‌اند. استفاده از این چسب‌ها مزایای بسیاری دارد؛ سهولت در استفاده، افزایش سرعت نازک‌کاری ساختمان و اقتصادی‌بودن، همگی از امتیاز‌های استفاده از این چسب‌ها به شمار می‌روند.

بدون شک استفاده از انواع چسب کاشی و سرامیک، باید توسط متخصصان و افراد باتجربه انجام شود. این افراد به‌خوبی می‌دانند که در هنگام استفاده از چسب سرامیک  یا کاشی، باید چه نکاتی را در نظر داشته باشند تا کار باکیفیت بالا انجام شود. در این مطلب، قصد داریم به همین نکات اشاره کنیم. با استفاده از این نکات، شما نیز می‌توانید نصب یا ترمیم کاشی و سرامیک را انجام دهید.

چسب کاشی و چسب سرامیک چیست؟

همان‌طور که از نام این محصول نیز به‌خوبی پیدا است، این چسب‌ها، چسب‌هایی هستند که برای اتصال کاشی و سرامیک به بستر کار، استفاده می‌شوند. چسب کاشی و سرامیک، از جدیدترین مصالح ساختمانی است که ورود آن به بازار، به تسریع و سهولت مرحله نازک‌کاری، کمک زیادی کرده است. چنان‌که در مقدمه نیز به آن اشاره شد، استفاده از انواع چسب سرامیک و کاشی می‌تواند مزیت‌های بسیاری را به همراه داشته باشد.

این چسب‌ها را از ترکیب مواد شیمیایی و معدنی تولید می‌کنند. ماده اصلی به‌کاررفته در انواع چسب کاشی و سرامیک، معمولاً سیمان و ماسه است. در کنار آن نیز، از دیگر ترکیبات شیمیایی چسبنده استفاده می‌شود. همین موضوع باعث شده که این چسب‌ها نسبت به مصالح ساختمانی استحکام و دوام بالاتری از خود نشان دهند و به افزایش کیفیت کار کمک کنند.

از جمله انواع چسب سرامیک و کاشی موجود در بازار، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • چسب خمیری
  • چسب پودری
  • چسب اپوکسی
  • چسب لاتکس
  • چسب ماستیک

نکات مهم در استفاده از چسب سرامیک و کاشی

 استفاده از چسب کاشی و سرامیک می‌تواند کیفیت کار را به‌خودی‌خود بالا ببرد، اما در این میان، توجه به برخی نکات نیز لازم است. برای اینکه بتوانیم بهترین نتیجه را در زمان استفاده از چسب سرامیک داشته باشیم، لازم است که قبل از آن، برخی نکات را رعایت کرده و بستر را برای شروع کار حاضر کنیم.

از مهم‌ترین نکات در زمان استفاده از چسب کاشی و سرامیک، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

حاضرکردن بستر کار بسیار اهمیت دارد. قبل از استفاده از این چسب‌ها، ابتدا باید سطح کار را به‌خوبی تمیز کنید. برای این کار لازم است که لایه‌های زیرین را بتراشید یا حتی مجدداً گچ‌کاری کنید.

برای اینکه بتوانید اتصال مستحکم‌تری بین کاشی و سرامیک و سطح کار به وجود بیاورید، می‌توانید سطح زیرین را تیشه‌کاری کنید.

توجه کنید که چسب سرامیک مخصوص اتصال روی دیوار و چسب‌های مخصوص اتصال به کف، با یکدیگر متفاوت هستند و نمی‌توان این دو را به‌جای هم به کار برد.

هنگام نصب کاشی و سرامیک باید به نحوه انجام کار نیز دقت کنید. توجه داشته باشید که در طول روند نصب، هوای اضافی بین چسب و کاشی باقی نماند؛ در غیر این صورت بعد از مدتی شکستگی به وجود خواهد آمد.

هنگام استفاده از چسب کاشی و سرامیک، باید به دمای محیط نیز توجه داشته باشید. دمای بسیار بالا یا دمای پایین، می‌تواند در عملکرد صحیح این چسب‌ها، تأثیرگذار باشد.

سعی کنید همیشه به سراغ چسب‌های باکیفیت بروید. چسب‌های ارزان شاید در ابتدا اقتصادی‌تر به نظر برسند، اما در طولانی‌مدت ممکن است خرج‌های اضافه روی دستتان بگذارند.

در آخر، حتماً به راهنما و نکاتی که بر روی بسته‌بندی چسب سرامیک و کاشی ذکر شده است نیز توجه داشته باشید. رعایت این نکات نیز می‌تواند کیفیت کار شما را بهبود بخشیده و طول عمر کاشی‌ها را بیشتر کند.

نکاتی مهم درباره استفاده از چسب کاشی و چسب سرامیک

نگاهی به مزایای چسب کاشی و سرامیک

حال که نکات مهم استفاده از چسب سرامیک و کاشی را می‌دانیم، لازم است که نگاهی به مزایای آن‌ها نیز داشته باشیم. استفاده از این چسب‌ها می‌تواند از چند جهت دارای منفعت باشد:

  • این چسب‌ها نسبت به مصالح سنتی، چسبندگی بسیار بالاتری دارند.
  • استفاده از این چسب‌ها تا حد بسیار زیادی کار شما را در برابر فشار مقاوم می‌سازد.
  • این چسب‌ها ضدآب هستند و برای محیط‌های پررطوبت، گزینه خوبی به شمار می‌روند.
  • استفاده از این چسب‌ها بسیار آسان است و نحوه اجرای ساده از ویژگی‌های آن‌ها است.
  • صرفه اقتصادی این چسب‌ها نیز بالا است و باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

خرید چسب کاشی و چسب سرامیک

استفاده از این چسب‌ها، حتی برای کسانی که کار تخصصی انجام نداده‌اند نیز بسیار ساده است. اگر تجربه کار فنی نداشته باشید، باز هم می‌توانید از چسب کاشی و سرامیک استفاده کنید. در طی این مقاله از مزایای این چسب‌ها گفتیم و بدون شک اکنون به فکر آن افتاده‌اید که برای رفع نیاز خود، این چسب‌ها را تهیه کنید. اما سؤال اصلی این است که از کجا؟

اگر به فکر خرید چسب سرامیک و کاشی هستید، پیشنهاد ما به شما «دکتر تامین» است. دکتر تامین، یک فروشگاه آنلاین است که در زمینه فروش تجهیزات و مصالح ساختمانی فعالیت دارد. شما در این وب‌سایت می‌توانید علاوه بر خرید انواع چسب برای کاشی و سرامیک، همه وسایل و مصالح مورد نیازتان را تهیه کنید.

ارائه مشاوره رایگان، امکان بررسی برندهای مختلف و مشاهده لیست قیمت محصولات مختلف، سفارش و تحویل آسان، همگی از مزایای این مرجع مطمئن به شمار می‌روند. شما می‌توانید همین‌الان برای خرید چسب کاشی و چسب سرامیک از دکتر تامین اقدام فرمایید!

نظرات بینندگان