arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۲ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱

انهدام اهداف هوایی در اولین مرحله از رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه

امیر دریادار دوم مصطفی تاج الدینی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش و سخنگوی رزمایش، گفت: در ادامه رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ ایران، چین و روسیه، در شمال اقیانوس هند، شب گذشته عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی که از مهم‌ترین تمرینات دریایی به شمار می‌رود توسط یگان‌های شرکت کننده با موفقیت انجام شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ از اجرای عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی در این رزمایش خبر داد.

به گزارش قرارگاه رسانه‌ای رزمایش، امیر دریادار دوم مصطفی تاج الدینی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش و سخنگوی رزمایش، گفت: در ادامه رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023 ایران، چین و روسیه، در شمال اقیانوس هند، شب گذشته عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی که از مهم‌ترین تمرینات دریایی به شمار می‌رود توسط یگان‌های شرکت کننده با موفقیت انجام شد.

وی اظهار داشت: عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی مستلزم هماهنگی و دستورات جز به جز است. سناریوی این تمرین بر پایه یک زبان تاکتیکی مشترک بین نیروهای دریایی ایران متشکل از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران و همچنین نیروهای دریایی کشورهای چین و روسیه طراحی و با موفقیت اجرا شد.

به گزارش تسنیم، رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2023، با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ایران، چین و روسیه از ساعات پایانی شب گذشته در منطقه شمال اقیانوس هند آغاز شد.

هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان سه کشور و نشان دادن حسن نیت و توانایی این کشورها در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک عنوان شده است.

گفتنی است این چهارمین رزمایش از رزمایش‌های مرکب سه کشور ایران، چین و روسیه در سال‌های گذشته است.

نظرات بینندگان