arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۸ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱

کره شمالی: ۸۰۰ هزار نفر برای جنگ با آمریکا داوطلب شده‌اند

کره شمالی مدعی شد که حدود ۸۰۰ هزار نفر از شهروندان این کشور تا روز جمعه برای جنگ با آمریکا داوطلب شده‌اند. روزنامه «رودونگ سینمون» کره شمالی نوشت که دانش‌آموزان و کارگران تمایل خود را برای ثبت نام در ارتش و مقابله با ایالات متحده آمریکا اعلام کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: کره شمالی مدعی شد که حدود ۸۰۰ هزار نفر از شهروندان این کشور تا روز جمعه برای جنگ با آمریکا داوطلب شده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، روزنامه «رودونگ سینمون» کره شمالی نوشت که دانش‌آموزان و کارگران تمایل خود را برای ثبت نام در ارتش و مقابله با ایالات متحده آمریکا اعلام کرده‌اند.

کره شمالی هفته گذشته در بحبوحه رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی سه بار موشک‌ شلیک کرد.

کره شمالی در مهمترین پرتاب خود روز جمعه یک موشک بالستیک قاره‌پیمای هواسونگ-۱۷ شلیک کرد که در خارج از منطقه اختصاصی اقتصادی ژاپن فرود آمد.

این شلیک ساعاتی پیش از دیدار نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهوری کره جنوبی برای بحث در مورد مسائل دوجانبه و منطقه‌ای از جمله برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی انجام شد.

بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، انجام آزمایش‌های موشکی بالستیک توسط کره شمالی ممنوع است. از این رو، کره جنوبی، ژاپن و آمریکا پرتاب موشک‌های بالستیک کره شمالی را محکوم کردند.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی سئول و واشنگتن را به افزایش تنش‌ها از طریق رزمایش‌های نظامی متهم کرد و به ارتش کشورش دستور داد تا رزمایش‌های بیشتری برای آمادگی در یک «جنگ واقعی» انجام دهد.

حزب حاکم کارگران کره شمالی نیز یکشنبه در پاسخ به اقدامات آمریکا و کره جنوبی، تدابیر عملی و مهمی برای بازدارندگی جنگی اتخاذ کرد.

نظرات بینندگان