arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۹۴۷۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱

معرفی 3 روش رایج تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا

سامانه میخک که مخفف عبارت مدیریت یکپارچه خدمات کنسولگری است که یکی از راحت‌ترین و پرطرفدارترین راه‌ها برای تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا، محسوب می‌شود. هدف از راه‌اندازی این سامانه عرضه خدمات به شهروندان ایرانی مقیم در کشورهای خارجی بوده است. ایرانیان به کمک این سامانه قادر خواهند بود که کلیه امور مربوط به کنسولگری و ثبت احوال خود را به‌منظور حفظ شرایط مهاجرت به کانادا انجام دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معرفی 3 روش رایج تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا

ایرانیان مقیم کانادا برای ادامه روند اقامت در کانادا به تمدید پاسپورت نیاز پیدا خواهند کرد؛ اما به دلیل قطع روابط سیاسی بین ایران و کانادا، ایران در این کشور سفارت ندارد. باتوجه‌به این موضوع این سوال پیش می‌آید که شهروندان مقیم کانادا، امور کنسولی خود همچون تمدید پاسپورت را باید چگونه انجام دهند؟ در این مطلب شما را با روش‌های تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا آشنا خواهیم کرد. همچنین اگر می‌خواهید اطلاعات دقیقی درباره لیست مدارک مورد‌نیاز و مراحل تمدید پاسپورت کسب کنید، این مقاله برای شما نوشته شده است. 

1- سامانه میخک؛ راهی آسان برای تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا

سامانه میخک که مخفف عبارت مدیریت یکپارچه خدمات کنسولگری است که یکی از راحت‌ترین و پرطرفدارترین راه‌ها برای تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا، محسوب می‌شود. هدف از راه‌اندازی این سامانه عرضه خدمات به شهروندان ایرانی مقیم در کشورهای خارجی بوده است. ایرانیان به کمک این سامانه قادر خواهند بود که کلیه امور مربوط به کنسولگری و  ثبت احوال خود را به‌منظور حفظ شرایط مهاجرت به کانادا انجام دهند.

روش تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا از طریق سامانه میخک

شهروندان ایرانی برای تمدید پاسپورت ایرانی از طریق سامانه میخک ابتدا باید درخواست خود را با تشکیل پرونده‌های الکترونیکی و تکمیل فرم‌های مربوطه در این سامانه به ثبت برسانند. برای انجام این کار اول نیاز به ایجاد حساب کاربری در سامانه میخک خواهید داشت. برای ایجاد این حساب باید به آدرس mfa.gov.ir مراجعه کنید. سپس با مراجعه به بخش تمدید پاسپورت نسبت به تکمیل فرم‌های مخصوص و وارد کردن اطلاعات هویتی اقدام کنید.

متقاضیان برای انجام کارهای مربوط به تمدید پاسپورت و انواع ویزا همچون ویزا تحصیلی کانادا باید سفارت پاکستان در واشنگتن را انتخاب کنند. بعد از انجام همه این مراحل می‌توانید ثبت درخواست خود را نهایی کرده و نسبت به دریافت کد‌ رهگیری اقدام کنید. در مرحله آخر نیز باید مدارک مورد‌نیاز برای تمدید پاسپورت در کانادا به کنسولگری پاکستان پست شوند. توجه داشته باشید که در این روش درخواست یا تمدید پاسپورت برای افراد زیر 18 سال توسط حساب کاربری پدر یا قیم قانونی انجام می‌شود.

معرفی 3 روش رایج تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا

2- دادن وکالت‌نامه؛ روشی کم هزینه‌ برای تمدید پاسپورت ایرانی

یکی دیگر از راه‌های تمدید پاسپورت ایرانی در کشور کانادا این است که به فردی که قصد سفر به ایران دارد وکالت‌نامه بدهید. با تنظیم وکالت‌نامه شما اجازه انجام امور مربوط به پاسپورت خود را در اختیار مسافری می‌گذارید که قصد ورود به ایران وارد شود. فردی که وکالت‌نامه به او داده شده‌است، با در دست داشتن مدارک مورد‌نیاز برای تمدید پاسپورت به ساختمان وزارت خارجه مراجعه می‌کند. فرد بعد از بازگشت مجدد به کانادا پاسپورت تمدید شده را به شما تحویل خواهد داد.

اعطای وکالت‌نامه روشی کم هزینه‌ برای تمدید پاسپورت محسوب می‌شود اما ریسک‌هایی هم دارد. به همین دلیل و برای جلوگیری از بروز هر‌گونه مشکل باید وکالت‌نامه برای تمدید پاسپورت را به شخصی مطمئن بدهید. افرادی که از این روش اقدام به تمدید پاسپورت کرده‌اند، بلافاصله بعد از ورود به ایران باید برای ثبت اثر انگشت به اداره گذرنامه مراجعه کنند. در غیر این صورت، اجازه خروج از ایران به آن‌ها داده نمی‌شود.

3- مراجعه به شرکت‌های مهاجرتی برای تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا

برخی از شرکت‌های حقوقی مهاجرتی که شعبه‌ای فعال در کانادا دارند، قادر خواهند بود که امور مربوط به تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا برای متقاضیان انجام دهند. تمدید پاسپورت در این شرکت‌ها از طریق ارسال مدارک به کنسولگری ایران در کوبا انجام خواهد شد.

استفاده از خدمات این شرکت‌ها باعث می‌شود که روند تمديد پاسپورت ايراني در كانادا با سرعت بیشتر و هزینه‌های کمتر انجام شود. همچنان علاوه‌بر تمدید پاسپورت، از خدمات شرکت‌های حقوقی مهاجرتی می‌توان برای انواع امور مربوط به ویزا و اقامت همچون اپلای دکتری کانادا یا سرمایه‌گذاری در این کشور استفاده کنید.

لیست مدارک مورد‌نیاز برای تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا

در همه مواردی که به آن اشاره شد برای تمدید پاسپورت به مدارک مشخصی نیاز خواهید داشت. در ادامه به لیست این مدارک اشاره خواهیم کرد:

  • اصل پاسپورت و کپی از همه صفحات پاسپورت قدیمی و جدید
  • اصل شناسنامه (شناسنامه افراد بالای 15 سال باید عکس‌دار باشد)
  • کپی از همه صفحات شناسنامه (در 2 سری)
  • اصل و کپی کارت ملی
  • تکمیل فرم شماره 001
  • اصل مدرک اقامت در کانادا به همراه کپی
  • تکمیل فرم درخواست تمدید پاسپورت
  • عکس 6 در 4 رنگی (4 قطعه)
  • کارت پایان خدمت (برای آقایان 18 تا 50 سال)
  • مدارک آخرین مقطع تحصیلی
  • پرداخت هزینه‌های تمدید یا صدور پاسپورت جدید به صورت Money Order
  • تهیه پاکت پستی سفارشی برای برگشت مدارک

توجه داشته باشید که برای انجام بدون مشکل مراحل تمدید پاسپورت باید اطلاعات فرم‌ها به‌درستی و با دقت پر شوند.

ویژگی‌های عکس استاندارد متقاضی برای تمدید پاسپورت ایرانیان مقیم کانادا

یکی از مدارک مهمی که برای تمدید گذرنامه دریافت می‌شود عکس متقاضی است. به‌همین‌دلیل هنگام تحویل عکس به کنسول‌گری برای تمدید گذرنامه ایرانی در کانادا باید به چند نکته توجه داشته باشید. سفارت عکس‌های با کیفیت پایین را برای تمدید یا صدور پاسپورت جدید قبول نمی‌کنند. عکس نباید خیلی قدیمی بوده و حداکثر 6 ماه قبل از درخواست تمدید پاسپورت گرفته شده باشد. در خصوص رنگ زمینه و حالت، عکس باید با زمینه سفید، به صورت تمام رخ، بدون عینک، کلاه و کراوات گرفته شود. به‌طورکلی در هنگام تهیه عکس برای تمدید پاسپورت نکات زیر را رعایت کنید:

  • صورت در مرکز عکس باشد.
  • عکس از روبه‌رو و به صورت تمام رخ باشد.
  • شانه‌ها در عکس مشخص باشند.
  • رنگ پشت زمینه سفید باشد.
  • رنگ لباس یا روسری زنان باید رنگی مخالف سفید باشد.
  • در پشت زمینه، سایه وجود نداشته باشد.
  • اشیا خارجی در عکس وجود نداشته باشد.
  • مهر مخصوص عکاسی معتبر کانادایی بر پشت عکس‌ها درج شود.

توجه نکردن به این موارد در تهیه عکس، ممکن است کل روند درخواست تمدید پاسپورت را تحت‌الشعاع قرار دهد و با آن مخالفت شود. برای عکاسی از نوزادان و کودکان نیز باید کلیه این نکته‌ها رعایت شده باشند.

چه زمان باید برای تمدید گذرنامه ایرانی در کانادا اقدام کرد؟

همه شهروندان مقیم کانادا که پاسپورت ایرانی دارند باید برای جلوگیری از بروز هر‌گونه مشکل بر سر راه اقامت خود در این کشور باید قبل از به پایان رسیدن اعتبار پاسپورت، برای تمدید آن اقدام کنند. این نکته را فراموش نکنید که اگر در زمان انقضای پاسپورت در کانادا حضور داشته باشید، مزایای اقامت در کانادا تا زمان دریافت پاسپورت جدید به شما تعلق نخواهد گرفت؛ بنابراین بهتر است که پاسپورت مهاجران ایرانی در زمان ورود به کانادا حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

اگر پاسپورت ایرانی شما در زمان مناسب تمدید نشود، ممکن است دولت کانادا شما را از کشور اخراج کند. در نتیجه به برنامه تحصیلی، کاری یا سرمایه‌گذاریتان ضربه خواهد خورد. همچنین در چنین شرایطی برای دریافت مجدد ویزا با مشکلاتی روبه‌رو خواهید شد. در نتیجه بهتر است برای جلوگیری از چنین مشکلاتی و برای اطلاع از زمان دقیق و مناسب برای تمدید گذرنامه ایرانی در کانادا از مشاوران و کارشناسان امور مهاجرت کمک بگیرید.

معرفی 3 روش رایج تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا

ویزا موندیال؛ همراه مطمئن برای اقامت در کانادا

در این مقاله شما را با سه روش رایج تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا آشنا کردیم. افراد به دلایل مختلفی همچون مخدوش شدن پاسپورت، به پایان رسیدن اعتبار پاسپورت، تغییر اطلاعات شخصی، درخواست تفکیک نام فرزندان در پاسپورت یا تکمیل شدن صفحات پاسپورت به تمدید این مدرک هویتی نیاز پیدا خواهند کرد. طی کردن این پروسه به شرط آشنایی با قوانین و نکات مربوط به تمدید گذرنامه آسان خواهد بود.

به‌منظور دریافت اطلاعات دقیق در مورد این قوانین بهتر است از خدمات شرکت‌ مهاجرتی معتبر ویزا موندیال بهره‌مند شوید. این شرکت کانادایی که بر‌اساس قوانین استان کبک و بریتیش کلمبیا به ثبت رسیده در زمینه خدمات مهاجرتی مشغول به فعالیت است. متخصصان این شرکت با شرکت در کشور کانادا به شما در روند تمدید گذرنامه ایرانی در کانادا کمک خواهند کرد. برای دریافت مشاوره و اطلاع از خدمات ویزا موندیال می‌توانید به سایت visamondial.com مراجعه کنید.

 

 

نظرات بینندگان